wtorek, 20 kwietnia 2021

Tort cytrynowy

Tort cytrynowy tort z kremem cytrynowym ciasto cytrynowe biszkopt cytrynowy krem budyniowy cytrynowy sok z cytryn limmi tort urodzinowy tort na urodziny lekki tort orzezwiajacy tort

Dziś mam dla Was kolejny przepis na pyszny tort. Tym razem jest to tort urodzinowy dla mojego synka na jego piąte urodziny. Z racji tego, że to tort dla dziecka, to postawiłam na owocowe smaki, takie bardziej orzeźwiające, lekkie. Z resztą pogoda też robi się już coraz bardziej słoneczna, wiosenna, więc takie cytrusowe smaki zdecydowanie bardziej mi już pasują, niż takie ciężkie czekoladowe. Tort przygotowałam z użyciem soku cytrynowego z cytryn z Sycylii od firmy Limmi, który użyłam zarówno do biszkoptu, jak i nasączenia i wszystkich trzech kremów. Oto przepis:

Biszkopt:

7 dużych jaj

14 łyżek cukru

14 łyżek mąki tortowej

4,5 łyżki mąki ziemniaczanej

1 łyżka soku cytrynowego Limmi

I Krem (budyniowy):

2 budynie o smaku cytrynowym bez cukru

3szkl. mleka (750ml)

4 płaskie łyżki cukru

1 łyżka mąki pszennej tortowej

2 łyżki soku cytrynowego Limmi

1 łyżka cukru pudru

Ok. 150g masła

II Krem (śmietanowy z galaretką)

300ml śmietany 30%

1 galaretka cytrynowa

1 łyżka soku cytrynowego Limmi

III Krem (śmietanowy):

500ml śmietany 30%

2 śmietan - fixy

1 łyżka soku z cytryny

1 mały cukier waniliowy

Nasączenie:

250ml wrzątku

1łyżeczka cukru

1 łyżka soku cytrynowego Limmi

Dekoracja:

kilka kostek gorzkiej czekolady

cukierki malinki

Tort cytrynowy tort z kremem cytrynowym ciasto cytrynowe biszkopt cytrynowy krem budyniowy cytrynowy sok z cytryn limmi tort urodzinowy tort na urodziny lekki tort orzezwiajacy tort


Sposób przygotowania:

Jaja na biszkopt wyjęłam wcześniej z lodówki, aby były w temperaturze pokojowej. Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Następnie, nie przerywając miksowania, dosypywałam partiami cukier i miksowałam aż cukier się rozpuścił i przestał chrzęścić. Gdy piana była błyszcząca, dodałam do niej po jednym żółtku, miksując do połączenia składników. Mąkę pszenną przesiałam i wymieszałam z mąką ziemniaczaną i dodałam partiami do ubitych jajek. Na koniec dodałam sok z cytryn Limmi i jeszcze raz wszystko wymieszałam.  Gdy składniki się połączyły, przelałam ciasto do tortownicy o średnicy 24cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam ok. 40 minut w temperaturze 170 stopni. Najlepiej sprawdzić patyczkiem. Upieczony biszkopt wystudziłam na kratce i przekroiłam na trzy blaty. 

Sok z cytryny do nasączenia tortu wymieszałam z gorącą wodą i cukrem i odstawiłam do wystygnięcia. 

2 szklanki na krem budyniowy zagotowałam z cukrem. W pozostałym mleku rozmieszałam proszki budyniowe i mąkę pszenną tortową i przelałam je na gotujące się mleko. Energicznie mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń odstawiłam do wystygnięcia. Miękkie masło rozmiksowałam żeby nabrało puszystości, a następnie dodawałam do niego po łyżce zimny budyń, cukier puder i sok z cytryn Limmi. Masę miksowałam, aż stała się gładka i aksamitna. 

Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 220ml gorącej wody i odstawiłam do ostygnięcia. 300ml dobrze schłodzonej śmietany ubiłam na sztywno w wysokim naczyniu. Powoli wymieszałam ją z chłodną ale płynną galaretką oraz sokiem z cytryn Limmi. 

500ml dobrze schłodzonej śmietany ubiłam z śmietan - fixami i cukrem waniliowym na sztywno. Na koniec miksowania dodałam do śmietany sok z cytryn Limmi.

Złożenie tortu:

Na paterze ułożyłam pierwszy blat biszkoptu. Zapięłam obręcz i nasączyłam go 1/3 wody cytrynowej. Rozsmarowałam większą połowę kremu budyniowego i przykryłam drugim blatem biszkoptu. Znów go nasączyłam częścią ponczu cytrynowego i wyłożyłam na niego całą masę śmietanową z galaretką. Ułożyłam trzeci biszkopt, nasączyłam go resztą ponczu. Tort wstawiłam do lodówki, żeby masy stężały. Następnie zdjęłam obręcz i posmarowałam wierzch i boki tortu ubitą śmietaną (można ją ubić dopiero w momencie chłodzenia się tortu). Resztę kremu budyniowego przełożyłam do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki i wycisnęłam małe rozetki wokół tortu na wierzchu i malutkie gwiazdki u nasady tortu. Dodatkowo udekorowałam swój tort rozpuszczoną na parze czekoladą gorzką oraz cukierkami w kształcie malinek.

SMACZNEGO!!!

Tort cytrynowy tort z kremem cytrynowym ciasto cytrynowe biszkopt cytrynowy krem budyniowy cytrynowy sok z cytryn limmi tort urodzinowy tort na urodziny lekki tort orzezwiajacy tort

Tort cytrynowy tort z kremem cytrynowym ciasto cytrynowe biszkopt cytrynowy krem budyniowy cytrynowy sok z cytryn limmi tort urodzinowy tort na urodziny lekki tort orzezwiajacy tort

Tort cytrynowy tort z kremem cytrynowym ciasto cytrynowe biszkopt cytrynowy krem budyniowy cytrynowy sok z cytryn limmi tort urodzinowy tort na urodziny lekki tort orzezwiajacy tort

Tort cytrynowy tort z kremem cytrynowym ciasto cytrynowe biszkopt cytrynowy krem budyniowy cytrynowy sok z cytryn limmi tort urodzinowy tort na urodziny lekki tort orzezwiajacy tort


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz