poniedziałek, 5 kwietnia 2021

Babka czekoladowo - orzechowa

babka czekoladowo orzechowa babka gotowana babka z nutella ciasto z nutella ciasto z kremem czekoladowym babka z orzechami laskowymi babka orzechowa babka z czekolada

Babka to obok mazurka, ciasto typowo wielkanocne. Ja jednak babki bardzo lubię i przygotowuję je całym rokiem, nie tylko na święta. Jak każde ciasto, również babki można przygotować na różne sposoby. Mogą być babki pieczone, babki gotowane czy babki na zimno. Ja na tegoroczną Wielkanoc przygotowałam babkę gotowaną o smaku czekoladowo - orzechowym. Bardzo lubię babki gotowane, bo zawsze wychodzą, nigdy nie są suche i nigdy nie wychodzi zakalec. Nie mam do nich tej specjalnej metalowej formy. Robię je w zwykłej formie silikonowej i gotuję w dużym garnku. Robiłam już wiele wersji smakowych babek gotowanych, a na tegoroczną Wielkanoc zdecydowałam się na babkę o smaku czekoladowo - orzechowym. Do ciasta dodałam krem czekoladowy do pieczywa i zmielone orzechy laskowe. Dodatkowo moją babkę polałam czekolada z orzeszkami arachidowymi. Babka zrobiła w święta furorę, więc serdecznie polecam ten przepis:

Składniki:

6-7 jaj (dałam 7 mniejszych)

250g miękkiego masła

3/4szkl. cukru kryształu

1 cukier waniliowy

1szkl. mąki pszennej tortowej

3/4szkl. mąki ziemniaczanej

0,5szkl. zmielonych orzechów laskowych

2 łyżeczki proszku do pieczenia

4 łyżki kremu czekoladowego do pieczywa typu Nutella

szczypta soli

Polewa:

100g czekolady mlecznej z orzeszkami arachidowymi

20g czekolady gorzkiej

4 łyżki śmietany 30%

babka czekoladowo orzechowa babka gotowana babka z nutella ciasto z nutella ciasto z kremem czekoladowym babka z orzechami laskowymi babka orzechowa babka z czekolada


Sposób przygotowania:

Składniki na babkę powinny być w temperaturze pokojowej. Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Miękkie masło utarłam z cukrem na puszystą masę. Następnie do masy maślanej dodawałam po jednym żółtku i miksowałam do połączenia składników. Gdy ciasto było jednolite, dosypałam zmielone orzechy laskowe i ponownie zmiksowałam. Mąkę pszenną przesiałam i wymieszałam z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia. Następnie przesypałam do masy maślano - jajecznej i wymieszałam. W tym momencie ciasto robi się dość gęste. Do ciasta dodałam krem czekoladowy i znów zmiksowałam. Na koniec do ciasta wmieszałam drewnianą łyżką ubitą pianę z białek. Ciasto przełożyłam do silikonowej formy z zamkniętym kominem, nasmarowanej masłem i wysypanej mąką. Formę przykryłam szczelnie folią aluminiowa i wstawiłam do dużego garnka z zimną wodą. Woda powinna sięgać do 3/4 wysokości formy z ciastem. Garnek ustawiłam na gazie i zagotowałam. Babkę gotowałam 1,5 godziny na małym ogniu od momentu zagotowania. Po ugotowaniu babkę wyjęłam od razu z garnka i zdjęłam folie. Studziłam ją w formie. Następnie wyjęłam z formy na talerz i przygotowałam polewę. Śmietanę podgrzałam i rozpuściłam w niej połamaną na kawałki czekoladę. Płynną czekoladą posmarowałam babkę dookoła. Babkę można kroić po zastygnięciu polewy. 

Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na babki gotowane, np.: babka zebra z kisielem (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Babka zebra z kisielem), cytrynowa babka na oleju (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowa babka na oleju), dwukolorowa babka gotowana (link: Waniliowe Improwizacje: Dwukolorowa babka gotowana), gotowana babka cytrynowa z jabłkami (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka cytrynowa z jabłkami), gotowana babka marmurkowa (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka marmurkowa), babka czekoladowa (link: Waniliowe Improwizacje: Babka czekoladowa), gotowana babka orzechowa (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka orzechowa), babka kakaowo - orzechowa (link: Waniliowe Improwizacje: Babka orzechowo - kakaowa), babka budyniowa (link: Waniliowe Improwizacje: Babka budyniowa), czekoladowa babka gotowana (link: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowa babka gotowana), babka gotowana zebra (link: Waniliowe Improwizacje: Babka gotowana zebra) czy gotowana babka cytrynowa (link: Waniliowe Improwizacje: Gotowana babka cytrynowa).

SMACZNEGO!!!

babka czekoladowo orzechowa babka gotowana babka z nutella ciasto z nutella ciasto z kremem czekoladowym babka z orzechami laskowymi babka orzechowa babka z czekolada

babka czekoladowo orzechowa babka gotowana babka z nutella ciasto z nutella ciasto z kremem czekoladowym babka z orzechami laskowymi babka orzechowa babka z czekolada

babka czekoladowo orzechowa babka gotowana babka z nutella ciasto z nutella ciasto z kremem czekoladowym babka z orzechami laskowymi babka orzechowa babka z czekolada




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz