środa, 14 marca 2018

Babka budyniowa

babka budyniowa babka gotowana babka czekoladowa babka na budyniach gotowana babka z budyni babka na wielkanoc ciasto wielkanocne babka z polewa czekoladowa babka z polewa orzechowa

Babka budyniowa to kolejna w moim repertuarze deserowym babka gotowana. Tym razem postanowiłam ją zrobić na budyniach o smaku waniliowym i czekoladowym. Bardzo lubię babki gotowane bo wychodzą bardzo smaczne, mają fajną lekko wilgotną konsystencję no i się nie przypalają. Dzięki gotowaniu w wodzie nie są suche. Równomiernie wyrastają i ładnie odchodzą od formy. Ta babka będzie świetną propozycją na wielkanocny stół. Ja swoją babkę dodatkowo polałam polewą z czekolady z orzechami. Oto przepis:
babka budyniowa babka gotowana babka czekoladowa babka na budyniach gotowana babka z budyni babka na wielkanoc ciasto wielkanocne babka z polewa czekoladowa babka z polewa orzechowa

Składniki:
1 margaryna
50ml śmietany 30%
5 jajek
1szkl. cukru
20g cukru waniliowego

1szkl. mąki pszennej tortowej
2 budynie waniliowe po 40g
2 budynie czekoladowe po 40g
2 płaskie łyżeczki kakao
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli


Polewa:
1 czekolada z orzechami (takimi drobnymi a nie całymi)
5 kostek czekolady mlecznej
2 łyżki mleka
1 łyżeczka margaryny
babka budyniowa babka gotowana babka czekoladowa babka na budyniach gotowana babka z budyni babka na wielkanoc ciasto wielkanocne babka z polewa czekoladowa babka z polewa orzechowa

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki do zrobienia ciasta wyjęłam wcześniej żeby nabrały temperatury pokojowej. Chodzi tu o jajka, margarynę i śmietankę. Margarynę wrzuciłam do miski miksera i rozmiksowałam. Dolałam śmietankę i miksowałam dalej aż margaryna nabrała puszystości. Żółtka oddzieliłam od białek. Żółtka dodawałam pojedynczo do margaryny miksując po każdym aż ładnie się połączy z margaryną.
Gdy wszystkie żółtka miałam zmiksowane, wsypałam do masy szklankę cukru i miksowałam kolejne kilka minut aż cukier się ładnie rozetrze z margaryną. Następnie wsypałam proszki budyniowe i wymieszałam masę łyżką a następnie mikserem. Gdy od razu użyjecie miksera będziecie mieć chmurę pyłu budyniowego w powietrzu. Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia do osobnej miseczki. Do mąki dodałam kakao i dokładnie wymieszałam. Następnie mąkę dodałam partiami do ciasta i wymieszałam też najpierw łyżką a potem mikserem. Na koniec dodać zapach waniliowy.
Białka ubiłam w osobnej misce ze szczyptą soli na sztywną pianę i delikatnie wmieszałam ją do ciasta przy użyciu łyżki. Formę silikonową do babki wysmarowałam margaryną i obsypałam kaszą manną. Ciasto przelałam do formy i wyrównałam powierzchnię. Foremkę przykryłam szczelnie folią aluminiową i wstawiłam do dużego garnka. Do garnka nalałam tyle wody aby sięgała do 3/4 wysokości foremki. Garnek przykryłam i ustawiłam na gazie. Gdy woda się zagotowała, zmniejszyłam płomień i na wolnym ogniu gotowałam babkę przez 1,5 godziny.
Po tym czasie wyjęłam formę z garnka i zdjęłam folię. Babkę przykryłam bawełnianą ściereczką i odstawiłam do wystudzenia. Gdy babka ostygła wyjęłam ją z formy i udekorowałam. Czekoladę połamałam na kawałki i wrzuciłam do rondelka. Dolałam mleko i dodałam margarynę i rozpuściłam wszystko. Czekoladą posmarowałam babkę i udekorowałam różnymi posypkami.

Zapraszam również do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na babki gotowane: babkę cytrynową (link do przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/gotowana-babka-cytrynowa.html), babka marmurkowa (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/babka-gotowana-zebra.html) czy babka czekoladowa (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/czekoladowa-babka-gotowana.html).

SMACZNEGO!!!

babka budyniowa babka gotowana babka czekoladowa babka na budyniach gotowana babka z budyni babka na wielkanoc ciasto wielkanocne babka z polewa czekoladowa babka z polewa orzechowa

babka budyniowa babka gotowana babka czekoladowa babka na budyniach gotowana babka z budyni babka na wielkanoc ciasto wielkanocne babka z polewa czekoladowa babka z polewa orzechowa

babka budyniowa babka gotowana babka czekoladowa babka na budyniach gotowana babka z budyni babka na wielkanoc ciasto wielkanocne babka z polewa czekoladowa babka z polewa orzechowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz