niedziela, 11 marca 2018

Zupa pieczarkowa

zupa pieczarkowa zupe z pieczarek pieczarkowa na kurczaku zupa pieczarkowa z ziemniakami zupa pieczarkowa zabielana zupa pieczarkowa ze smietana

Zupa pieczarkowa to jedna z zup których nie lubiłam w dzieciństwie. Teraz jako dorosła osoba chętnie ją gotuję i zjadam. Teraz bardzo mi smakuje. No cóż... do niektórych smaków chyba trzeba dorosnąć. Dziś moją zupę pieczarkową ugotowałam na kurczaku, ze wszystkimi warzywami i na końcu zabieliłam słodką śmietanką. Taka zupka jest pyszna i idealna na chłodne dni. Podana ze świeżym pieczywem to idealne pierwsze danie na co dzień i od święta. Oto przepis:


Składniki:
500g pieczarek
5-6 ziemniaków
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
pół pora
1 duża cebula
3 pałki z kurczaka
listek laurowy

3-4 ziarna ziela angielskiego
10 ziaren czarnego pieprzu
majeranek
sól, pieprz czarny mielony
czosnek granulowany
łyżka masła
ok. 150ml śmietanki 30%
1 łyżka kaszy manny
zupa pieczarkowa zupe z pieczarek pieczarkowa na kurczaku zupa pieczarkowa z ziemniakami zupa pieczarkowa zabielana zupa pieczarkowa ze smietana

Sposób przygotowania:
Pałki z kurczaka umyłam i włożyłam do garnka. Ziemniaki obrałam i pokroiłam w grubszą kostkę, dołożyłam do mięsa. Marchewki, pietruszkę i selera obrałam, umyłam i pokroiłam w kostkę. Pora umyłam i pokroiłam w paseczki. Warzywa wrzuciłam do garnka. Nalałam tyle wody aby tylko przykryła to co w garnku. Wrzuciłam listek laurowy, ziele angielskie i pieprz ziarnisty i zagotowałam.
Gdy zupa zaczęła bulgotać zmniejszyłam ogień i gotowałam aż warzywa i mięso zmiękną. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Pieczarki obrałam i pokroiłam w półplasterki. Na patelni roztopiłam masło. Zeszkliłam na nim cebulę, a następnie dodałam pokrojone pieczarki. Podsmażyłam i doprawiłam solą, pieprzem mielonym, roztartym majerankiem i czosnkiem granulowanym. Pieczarki z cebulą dodałam do zupy.
Wsypałam łyżkę kaszy manny żeby zupa była bardziej gęsta i kleista. Zupę gotowałam następne 15-20 minut, a następnie zaprawiłam ją słodką śmietanką. Śmietanę wlewałam cienkim strumieniem bezpośrednio do garnka mieszając przy tym zupę łyżką. Zupę zaprawioną śmietaną gotowałam jeszcze jakieś 15-20 minut. Na koniec doprawiłam zupę solą i pieprzem. Pałki z kurczaka wyłowiłam z zupy. Mięso oddzieliłam od kości, trochę rozdrobniłam i włożyłam z powrotem do garnka. Zupę podałam ze świeżym pieczywem.

Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na zupy na przykład zupę ogórkową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/zupa-ogorkowa.html), zupę pomidorową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/zupa-pomidorowa.html), zupę fasolową (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/zupa-fasolowa.html), krupnik (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/krupnik-z-wkadka.html) oraz inne.

SMACZNEGO!!!

zupa pieczarkowa zupe z pieczarek pieczarkowa na kurczaku zupa pieczarkowa z ziemniakami zupa pieczarkowa zabielana zupa pieczarkowa ze smietana

zupa pieczarkowa zupe z pieczarek pieczarkowa na kurczaku zupa pieczarkowa z ziemniakami zupa pieczarkowa zabielana zupa pieczarkowa ze smietana

zupa pieczarkowa zupe z pieczarek pieczarkowa na kurczaku zupa pieczarkowa z ziemniakami zupa pieczarkowa zabielana zupa pieczarkowa ze smietana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz