piątek, 16 marca 2018

Placki z serka wiejskiego

placki z serka wiejskiego racuszki na slodko placki dla dzieci placuszki z serkiem wiejskim sniadanie pozywny deser

Dziś obiad był połączony z deserem, bo był na słodko w postaci pysznych placków czy też racuszków z serka wiejskiego. Takie placuszki są bardzo smaczne, delikatne w smaku i pożywne. Są fajną propozycją dla dzieci i dorosłych. Można je podać z cukrem pudrem, dżemem, serkiem, jogurtem czy śmietaną, z czekoladą, syropem klonowym - jak kto woli. Placuszki są najlepsze na gorąco, ale na zimno też fajnie smakują. Robi się je bardzo szybko, smaży się je też błyskawicznie, więc to też fajny pomysł gdy nie mamy zbyt dużo czasu na stanie przy tzw. garach. Oto przepis:

Składniki:
1 serek wiejski 200g razem ze śmietanką
2 małe jajka
3/4szkl. mąki pszennej tortowej
0,5szkl. mleka
1 mały cukier waniliowy
1 łyżka cukru zwykłego
szczypta proszku do pieczenia
szczypta soli
olej do smażenia
ulubione dodatki u mnie cukier puder i domowy dżem z czerwonej porzeczki
placki z serka wiejskiego racuszki na slodko placki dla dzieci placuszki z serkiem wiejskim sniadanie pozywny deser

Sposób przygotowania:
Serek wiejski przełożyłam do miski i rozgniotłam trochę widelcem. Żółtka oddzieliłam od białek. Żółtka wrzuciłam do serka, a białka do oddzielnej miseczki. Do miski z serkiem wsypałam mąkę, proszek do pieczenia, cukier zwykły i waniliowy i wlałam mleko. Mikserem zmiksowałam krótko składniki do ich połączenia. Białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli a następnie delikatnie wmieszałam do ciasta. Na patelni naleśnikowej rozgrzałam kilka łyżek oleju. Łyżką nakładałam ciasto na rozgrzany tłuszcz, po jednej łyżce na placek. Placuszki trochę puchną w trakcie smażenia. Placki smażyłam z obu stron na złoty kolor i wykładałam na ręcznik papierowy żeby trochę odsączyć z nadmiaru tłuszczu. Przed podaniem placuszki oprószyłam cukrem pudrem. Dodatkowo podałam je z kwaskowatym dżemem domowym z czerwonej porzeczki. Z podanych składników wyszło mi ok. 20 placuszków.
Zapraszam również do zapoznania się z przepisami na inne placki np.: placki z serka waniliowego (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/placki-z-serka-waniliowego.html), placki dyniowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/placki-z-dyni-na-sodko.html) czy placki owsiano - bananowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/placki-owsiane-z-bananem.html). 

SMACZNEGO!!!

placki z serka wiejskiego racuszki na slodko placki dla dzieci placuszki z serkiem wiejskim sniadanie pozywny deser

placki z serka wiejskiego racuszki na slodko placki dla dzieci placuszki z serkiem wiejskim sniadanie pozywny deser

placki z serka wiejskiego racuszki na slodko placki dla dzieci placuszki z serkiem wiejskim sniadanie pozywny deser

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz