niedziela, 18 marca 2018

Zupa grzybowa

zupa grzybowa z suszonych grzybow lesnych zupa z grzybami zupa na mięsie zupa grzybowa ze smietana

Zupa grzybowa na suszonych grzybach leśnych to zupa, która najbardziej kojarzy mi się ze Świętami Bożego Narodzenia. W moim domu rodzinnym taka zupa była podawana z makaronem zamiennie z barszczem czerwonym lub obok barszczu do wyboru. W dzieciństwie jednak unikałam tej zupy i wszystkiego co grzybowe bo przeszkadzał mi zarówno ten smak jak i zapach gotowanych grzybów. Teraz lubię grzybowe smaki i już ich nie unikam. Jak podkreślałam to już nie raz, do niektórych smaków chyba trzeba dorosnąć. Dziś moją zupę grzybową ugotowałam bardziej treściwą bo na mięsie wieprzowym i z ziemniakami zabielaną śmietanką. W ten sposób miałam trochę takie danie 2w1. Zupka wyszła bardzo smaczna. Oto przepis:

Składniki:
szklanka suszonych grzybów leśnych
1 duża cebula
1 łyżka margaryny
ok. 200-300g karkówki wieprzowej
kilka ziemniaków
2 nieduże marchewki
1 pietruszka
kawałek pora (ok. 10cm)
listek laurowy
kilka kulek ziela angielskiego
ok.10 ziaren czarnego pieprzu
kostka rosołowa drobiowa
śmietanka 30% (ilość wg uznania)
1-2 łyżki kaszy manny
sól
pieprz czarny mielony i pieprz ziołowy
czosnek granulowany
majeranek
kilka gałązek koperku
zupa grzybowa z suszonych grzybow lesnych zupa z grzybami zupa na mięsie zupa grzybowa ze smietana

Sposób przygotowania:
Przygotowanie zupy należy zacząć dzień wcześniej od namoczenia grzybów. Grzyby opłukałam pod zimną wodą, a następnie wrzuciłam do miski i zalałam zimną wodą. Grzyby zostawiłam do namoczenia na całą noc. Następnego dnia rano wzięłam się za przygotowanie właściwej zupy. Ziemniaki obrałam, umyłam i pokroiłam w grubszą kostkę. Marchewkę i pietruszkę obrałam, umyłam i pokroiłam w drobniejszą kostkę. Pora umyłam i pokroiłam na drobniutkie kawałki. Wszystkie warzywa wrzuciłam do garnka. Włożyłam też mięso podzielone na 3 mniejsze kawałki. Grzyby odcedziłam z wody, ale wody się nie pozbywałam a przelałam ją do garnka do warzyw i mięsa. Same grzyby pokroiłam w kosteczkę. Cebulę obrałam i posiekałam. Na patelni roztopiłam margarynę i wrzuciłam na nią cebulę. Zeszkliłam ją i dodałam pokrojone grzyby. Podsmażyłam kilka minut a następnie przełożyłam do garnka. Do garnka dolałam jeszcze trochę zimnej wody aby przykryć warzywa i mięso. Włożyłam listek laurowy, ziele angielskie i pieprz ziarnisty. Garnek przykryłam, ustawiłam na gazie i zagotowałam. Gdy woda bulgotała, wrzuciłam kostkę rosołową, doprawiłam zupę solą, pieprzem czarnym mielonym i ziołowym, czosnkiem i roztartym majerankiem.Zupę gotowałam do czasu aż wszystkie warzywa i mięso były miękkie. Następnie do zupy wlałam kilka łyżek śmietany i wsypałam kaszę manną żeby zupę trochę zagęścić. Gotowałam jeszcze jakieś 30 minut. Zupę podałam ze świeżym pieczywem.
Zapraszam również do zapoznania się z innymi moimi przepisami na zupy, np. zupę pieczarkową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/zupa-pieczarkowa.html), zupę krem brokułowo - serowy (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/krem-brokuowo-serowy.html), zupę krem z porów (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/krem-z-porow.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

zupa grzybowa z suszonych grzybow lesnych zupa z grzybami zupa na mięsie zupa grzybowa ze smietana

zupa grzybowa z suszonych grzybow lesnych zupa z grzybami zupa na mięsie zupa grzybowa ze smietana

zupa grzybowa z suszonych grzybow lesnych zupa z grzybami zupa na mięsie zupa grzybowa ze smietana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz