wtorek, 27 marca 2018

Babka cytrynowo - pomarańczowa

babka cytrynowo pomaranczowa babka na wielkanoc babka lukrowana babka z lukrem babka cytrusowa

Babka cytrynowo - pomarańczowa to moja propozycja ciasta wielkanocnego. Jest wilgotna i pyszna, wprost rozpływa się w ustach. Jest też prosta w wykonaniu i nie wymaga wielu składników. Babka udekorowana lukrem lub inną polewą pięknie się prezentuje na świątecznym stole. Ale oczywiście to ciasto jest idealna nie tylko na Wielkanoc, ale również na co dzień do kawy i herbaty. Ja robię je często bo zawsze wychodzi i wszystkim smakuje. Oto przepis:

Składniki:
2 jajka
7 płaskich łyżek masła roślinnego
3/4szkl. cukru zwykłego
1 mały cukier waniliowy
1,25szkl. mąki pszennej tortowej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
10 łyżek mleka
skórka starta z jednej cytryny
zapach pomarańczowy do ciasta
ok. 1 łyżeczka margaryny
kasza manna

Lukier:
sok z jednej małej cytryny
ok. 8 czubatych łyżek cukru pudru
babka cytrynowo pomaranczowa babka na wielkanoc babka lukrowana babka z lukrem babka cytrusowa

Sposób przygotowania:
Miękkie masło włożyć do miski miksera. Wsypałam cukier waniliowy i cukier zwykły i ucierałam na najwyższych obrotach miksera przez kilka minut. Mąkę i proszek do pieczenia przesiałam do osobnej miseczki a następnie dodałam powoli do masła. W tym momencie powstało bardzo gęste ciasto. Dodałam mleko i skórkę z cytryny i miksowałam kolejnych kilka minut. Na koniec dodałam jajka pojedynczo, miksując po każdym do uzyskania jednolitej konsystencji ciasta oraz aromat pomarańczowy. Metalową foremkę do babki z kominem wysmarowałam margaryną i wysypałam kaszą manną. Ciasto przelałam do formy i wyrównałam. Formę wstawiłam do piekarnika. Ciasto piekłam ok. 35 minut w temp. 160 stopni plus termoobieg, ale najlepiej kontrolować patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Moja foremka była dość niska więc ciasto było cienkie i szybciej się piekło. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika, przykryłam bawełnianą ściereczką i odstawiłam żeby wystygło. Chłodne ciasto wyjęłam z foremki na talerz i udekorowałam lukrem. Lukier zrobiłam z soku wyciśniętego z jednej cytryny i cukru pudru. Lukier ucierałam łyżką dodając partiami cukier puder aż lukier zrobił się gęsty i biały. Tak przygotowanym lukrem polałam babkę i posypałam ją posypkami cukrowymi.
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na babki np. babkę gotowaną zebrę (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/babka-gotowana-zebra.html), babkę czekoladową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/czekoladowa-babka-gotowana.html), babkę gotowaną cytrynową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/gotowana-babka-cytrynowa.html) czy babkę gotowaną budyniową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/babka-budyniowa.html).

SMACZNEGO!!!

babka cytrynowo pomaranczowa babka na wielkanoc babka lukrowana babka z lukrem babka cytrusowa

babka cytrynowo pomaranczowa babka na wielkanoc babka lukrowana babka z lukrem babka cytrusowa

babka cytrynowo pomaranczowa babka na wielkanoc babka lukrowana babka z lukrem babka cytrusowa

babka cytrynowo pomaranczowa babka na wielkanoc babka lukrowana babka z lukrem babka cytrusowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz