wtorek, 20 marca 2018

Placki z kaszy manny

placki z kaszy manny racuchy racuszki placuszki z kaszy mannej slodkie placki pomysl na sniadanie

Placki z kaszy manny to kolejny przepis z serii z kaszy manny. Bardzo lubię ten produkt i dodaję go do wszystkiego: do zup, mięsa mielonego, do deserów, ciast, klusek, knedli czy tak jak dziś placków. Placuszki z kaszy manny to delikatne racuszki o konsystencji trochę podobnej do ciasta naleśnikowego. Smakują trochę jak grube naleśniki. Delikatnie waniliowe podane dodatkowo z cukrem pudrem lub dżemem stanowią pyszny zdrowy deser lub pożywny posiłek dla dorosłych i dzieci.Oto przepis:

Składniki:
0,5szkl kaszy manny
2szkl. mleka
1 mały cukier waniliowy
1 łyżka cukru zwykłego 1 łyżka cukru pudru + do oprószenia
2 jajka
0,5szkl. mąki pszennej tortowej
2-3 łyżki jogurtu naturalnego
szczypta soli
olej do smażenia
placki z kaszy manny racuchy racuszki placuszki z kaszy mannej slodkie placki pomysl na sniadanie

Sposób przygotowania:
Kaszę manną wsypałam do garnka i zalałam ok. 3/4 szklanki mleka. Odstawiłam na ok. pół godziny po czym dolałam jeszcze 0,5 szklanki mleka, wsypałam łyżkę cukru zwykłego i cukier waniliowy i kaszę zagotowałam. Gotowałam cały czas mieszając aż kasza manna zrobiła się bardzo gęsta. Ugotowaną kaszę odstawiłam aby wystygła. Gdy kasza była już wystudzona, wyjęłam jajka i oddzieliłam białka od żółtek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka zmiksowałam krótko z łyżką cukru pudru a następnie dodawałam po łyżce zimną kaszę. Miksowałam aż kasza połączyła się na jednolitą masę z żółtkami. Następnie wlałam pozostałe mleko, jogurt naturalny i mąkę pszenną i zmiksowałam do połączenia. Na koniec ciasto wymieszałam delikatnie łyżką z ubitą pianą z białek. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i na gorący nakładałam porcje ciasta. Na jeden placek dawałam po 2 łyżki ciasta. Smażyłam z obu stron na złotobrązowy kolor. Usmażone placuszki wykładałam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym by odsączyć je z nadmiaru tłuszczu. Przed nałożeniem następnej porcji ciasta, na patelnię dolewałam trochę oleju. Przed podaniem oprószyłam placki cukrem pudrem. Z podanych składników wyszło mi ok. 15 placków.
Zapraszam też do odwiedzenia pozostałych moich przepisów z użyciem kaszy manny np.: ciastka z kaszy manny (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/ciastka-z-kaszy-manny.html), knedle z kaszy manny (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/knedle-z-kaszy-manny-z-truskawkami.html), ciasto z kaszy manny i jogurtu (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/ciasto-z-kaszy-manny-i-jogurtu.html), kluski kładzione (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/kluski-kadzione-z-kaszy-manny.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

placki z kaszy manny racuchy racuszki placuszki z kaszy mannej slodkie placki pomysl na sniadanie

placki z kaszy manny racuchy racuszki placuszki z kaszy mannej slodkie placki pomysl na sniadanie

placki z kaszy manny racuchy racuszki placuszki z kaszy mannej slodkie placki pomysl na sniadanie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz