sobota, 24 marca 2018

Delikatny schabik dla dzieci

delikatny schabik dla dzieci potrawka ze chabu z ryzem i warzywami schab w warzywach danie jak ze sloiczka obiadek dla dzieci niemowlat

Delikatny schabik dla dzieci to kolejne danie powstałe z myślą o moim dziecku i z myślą o waszych pociechach. Tym razem jest to potrawka z mięsa schabowego z warzywami: marchewką, pietruszką i porem oraz z ryżem. Delikatne i zdrowe jedzenie z użyciem ekologicznych warzyw to świetna propozycja dla maluszków, tym młodszych i tych troszkę starszych. Oto przepis:

Składniki:
5 plastrów schabu (łącznie ok. 400g)
3-4 marchewki
1 pietruszka
kawałek białej części pora
listek laurowy
1 łyżka masła
natka pietruszki
0,5szkl. suchego ryżu
szczypta soli
delikatny schabik dla dzieci potrawka ze chabu z ryzem i warzywami schab w warzywach danie jak ze sloiczka obiadek dla dzieci niemowlat

Sposób przygotowania:
Plastry schabu umyłam, osuszyłam i pokroiłam w drobną kostkę. Wrzuciłam do garnka. Marchewki i pietruszkę obrałam, umyłam i pokroiłam w plasterki. Pora umyłam i pokroiłam na małe kawałeczki. Wszystkie warzywa wrzuciłam do garnka. Wlałam tyle wody aby tylko wyrównać poziom ze składnikami. Włożyłam listek laurowy, łyżkę masła i ok. łyżkę posiekanej natki pietruszki. Garnek przykryłam, ustawiłam na gazie i zagotowałam. Gotowałam aż warzywa i mięso były miękkie (ok. godziny). Po tym czasie do garnka wsypałam ryż i gotowałam aż ryż napęczniał i był miękki i wyciągnął cały płyn z garnka. Na koniec dodałam odrobinę soli. Powinna powstać gęsta potrawka, trochę jak risotto. Taką potrawkę można podawać w takiej postaci lub zblendować na papkę jeśli dzieci mają jeszcze problem z gryzieniem. Potrawkę można zawekować w wyparzone słoiczki i mieć obiadki na kilka dni.
Zapraszam też do wypróbowania innych moich przepisów dla najmłodszych: zupki rybnej (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/zupka-rybna-dla-dzieci.html) i szynki w jarzynkach (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/szynka-w-jarzynkach-dla-dzieci.html).

SMACZNEGO!!!

delikatny schabik dla dzieci potrawka ze chabu z ryzem i warzywami schab w warzywach danie jak ze sloiczka obiadek dla dzieci niemowlat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz