wtorek, 27 marca 2018

Ciasto z ciepłymi lodami

ciasto z cieplymi lodami na zimno ciasto z murzynkami ciasto z jogurtu i galaretki sernik na zimno z niespodzianka ciasto wisniowe ciasto z wisniami

Ciasto z ciepłymi lodami to bardzo szybkie w przygotowaniu u łatwe ciasto na zimno, które oprócz tego że błyskawicznie się robi, to jeszcze ładnie się prezentuje. Takie ciasto będzie na pewno fajnym pomysłem na deser dla dzieci dzięki ukrytej w nim niespodziance w postaci lodów. Ciasto można zrobić w dowolnej wersji smakowej dobierając odpowiednio smak jogurtu i galaretki. Można też jogurt owocowy zamienić na serki waniliowe lub jogurt naturalny wtedy ciasto będzie mniej słodkie. Do ciasta można dodać też sezonowe owoce. Ja skorzystałam z owoców mrożonych bo niestety o tej porze roku nic świeżego nie ma, chyba że owoce ze sklepu. Oto przepis:

Składniki:
ok. 11 okrągłych biszkoptów
ok. 17 sztuk mini ciepłych lodów (moje kupione w Lidlu)
400g jogurtu wiśniowego
200g serka waniliowego
3 galaretki wiśniowe
0,5szkl. wydrylowanych wiśni
ciasto z cieplymi lodami na zimno ciasto z murzynkami ciasto z jogurtu i galaretki sernik na zimno z niespodzianka ciasto wisniowe ciasto z wisniami

Sposób przygotowania:
Małą tortownicę o średnicy ok. 20cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam warstwę biszkoptów. Biszkopty skropiłam trochę sokiem wiśniowym bo były jakieś twarde, ale nie jest to konieczne. Na biszkoptach dookoła tortownicy ułożyłam ciepłe lody w białej i deserowej czekoladzie na przemian żeby ładnie wyglądały w cieście. Dwie galaretki wiśniowe rozpuściłam w 2 niepełnych szklankach wrzątku i odstawiłam do wystygnięcia. Gdy galaretka ostygła, zabrałam się za przygotowanie masy. Jogurt wiśniowy i serek waniliowy wyłożyłam do miski i wymieszałam aż się ładnie połączyły. Następnie cały czas mieszając trzepaczką (rózgą), wlałam powoli rozpuszczoną i wystudzoną galaretkę. Mieszałam aż masa nabrała jednolitej konsystencji. Masę przelałam do tortownicy, rozprowadzając ją równo po całej blaszce. Starałam się żeby masa oblała lody. Ciasto przykryłam folią aluminiową i wstawiłam do lodówki żeby stężało. W tym samym czasie przygotowałam galaretkę na wierzch, czyli trzecią galaretkę wiśniową rozpuściłam według przepisu na opakowaniu. Odstawiłam ją do wystygnięcia. Gdy galaretka zaczęła lekko gęstnieć wymieszałam ją z wydrylowanymi i odsączonymi z soku wiśniami i wylałam na ciasto. Ciasto ponownie wstawiłam do lodówki i chłodziłam min. kilka godzin. 
Zapraszam też do zapoznania się i wypróbowania pozostałych moich przepisów na zimno. Wszystkie znajdziecie pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/ciasta%20na%20zimno

SMACZNEGO!!!

ciasto z cieplymi lodami na zimno ciasto z murzynkami ciasto z jogurtu i galaretki sernik na zimno z niespodzianka ciasto wisniowe ciasto z wisniami

ciasto z cieplymi lodami na zimno ciasto z murzynkami ciasto z jogurtu i galaretki sernik na zimno z niespodzianka ciasto wisniowe ciasto z wisniami

ciasto z cieplymi lodami na zimno ciasto z murzynkami ciasto z jogurtu i galaretki sernik na zimno z niespodzianka ciasto wisniowe ciasto z wisniami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz