środa, 21 marca 2018

Faszerowane jajka z łososiem

Faszerowane jajka z lososiem i serkiem almette jajka wielkanocne przystawka na zimno na wielkanoc jajka faszerowane serkiem ziolowym jajka z koperkiem jajka z groszkiem

Jajka faszerowane to potrawa która najbardziej kojarzy się ze świętami Wielkanocy, ale to również potrawa, która bardzo często pojawia się na wszelkiego typu imprezach domowych czy w lokalach. Jajka są wdzięcznym produktem, któremu za sprawą różnych dodatków można nadać ciekawych różnorodnych smaków. Ja dziś postanowiłam zrobić jajka faszerowane serkiem ziołowym Almette i udekorować je wędzonym łososiem. Do tego dodałam odrobinę posiekanego koperku i wyszła bardzo smaczna przekąska czy też propozycja śniadaniowa/kolacyjna. Oto dokładny przepis:

Składniki:
5 jajek
połowa serka almette z ziołami czyli ok. 80g
kilka gałązek natki koperku
sól, pieprz czarny mielony
ok.60g wędzonego łososia w plasterkach lub w ścinkach
1 łyżeczka majonezu
10 kulek groszku konserwowego
Faszerowane jajka z lososiem i serkiem almette jajka wielkanocne przystawka na zimno na wielkanoc jajka faszerowane serkiem ziolowym jajka z koperkiem jajka z groszkiem

Sposób przygotowania:
Jajka włożyłam do rondla i zagotowałam. Dodałam płaską łyżeczkę soli żeby łupinki ładnie odchodziły i gotowałam ok. 10 minut. Po ugotowaniu jajka od razu odcedziłam i zalałam zimną wodą. W tej wodzie zostawiłam jajka do wystudzenia. Gdy jajka ostygły obrałam je z łupinek. Każde jajko przekroiłam na pół i wyjęłam żółtka. Żółtka wrzuciłam do miseczki. Dodałam do nich serek almette i majonez, doprawiłam odrobiną soli i pieprzu i zblendowałam na jednolitą pastę. Koperek posiekałam. Połowę koperku wrzuciłam do pasty z żółtek i dokładnie wymieszałam, a pozostałą część pozostawiłam do dekoracji. Pastę z żółtek i serka przełożyłam do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki i taką pastą wypełniłam zagłębienia w białkach po żółtkach. Plasterki łososia podzieliłam na mniejsze kawałki. Z tych kawałków formowałam coś na kształt różyczek i utykałam je w paście. W środek każdej różyczki łososiowej włożyłam jedno ziarnko groszku konserwowego. Jajka oprószyłam pieprzem i posypałam resztą posiekanego koperku. Można też użyć do dekoracji szczypiorku. 

SMACZNEGO!!!

Faszerowane jajka z lososiem i serkiem almette jajka wielkanocne przystawka na zimno na wielkanoc jajka faszerowane serkiem ziolowym jajka z koperkiem jajka z groszkiem

Faszerowane jajka z lososiem i serkiem almette jajka wielkanocne przystawka na zimno na wielkanoc jajka faszerowane serkiem ziolowym jajka z koperkiem jajka z groszkiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz