piątek, 2 marca 2018

Mini serniczki

mini serniczki babeczki serowe babeczki z masa serowa muffinkiz serem muffinki serowe serniczki na ciasteczkowym spodzie

Mini serniczki to idealna propozycja gdy najdzie was na coś słodkiego. Są szybkie i łatwe do zrobienia. Zarówno przygotowanie jak i samo pieczenie trwa dość krótko i nie wymaga skomplikowanych czynności. Porcja słodkości też jest niewielka więc znikną zanim minie ochota i nic się nie zmarnuje. Moje serniczki zrobiłam na kruchym ciasteczkowym spodzie. Słodycz sera przełamałam kwaskowatym smakiem dżemu porzeczkowego, którego dałam po odrobinie na wierzch. Oto dokładny przepis:


Składniki na ciasteczkowy spód:
ok. 60g ciastek (u mnie herbatniki i ciastka kruche maszynkowe)
1 łyżeczka kakao
1 łyżka masła
1 łyżka mleka
 

Składniki na masę serową:
250g białego sera
1 jajko
20g cukru waniliowego
czubata łyżka cukru pudru
1 budyń waniliowy bez cukru
dżem z czerwonej porzeczki
cukier puder do oprószenia po upieczeniu
mini serniczki babeczki serowe babeczki z masa serowa muffinkiz serem muffinki serowe serniczki na ciasteczkowym spodzie

Sposób przygotowania:
Ciastka zmieliłam. Można też drobniutko pokruszyć lub zetrzeć na tarce. Do pokruszonych ciastek wsypałam kakao i wymieszałam. Masło  roztopiłam w rondelku i przelałam do ciastek. Dolałam łyżkę mleka i wymieszałam ręką żeby wszystko się posklejało. W razie potrzeby można dodać więcej ciastek gdyby masa była za rzadka lub więcej mleka gdyby była zbyt sypka. Foremkę silikonową do muffinek wyłożyłam papilotkami. Na dnie każdej papilotki rozłożyłam ciasteczkową kruszonkę i docisnęłam wyrównując powierzchnię. 

Ser zmieliłam w maszynce do mielenia mięsa. Do sera wsypałam cukier waniliowy i cukier puder. Wbiłam jajko i zmiksowałam krótko mikserem do połączenia składników. Na koniec wsypałam proszek budyniowy i dokładnie wymieszałam. Masę serową przełożyłam do rękawa cukierniczego i za jego pomocą napełniłam papilotki serem. Na wierzch każdego mini serniczka nałożyłam odrobinę dżemu porzeczkowego. Serniczki wstawiłam do piekarnika. Piekłam ok. 30 minut w temperaturze 150 stopni z włączonym termoobiegiem. Piekarnika nie rozgrzewałam. Po upieczeniu serniczki wyjęłam na metalową kratkę i wystudziłam. Następnie wstawiłam do lodówki by jeszcze lepiej się schłodziły. Przed podaniem zdjęłam papilotki i posypałam serniczki cukrem pudrem. Z podanych proporcji wychodzi 7 mini serniczków.

SMACZNEGO!!!

mini serniczki babeczki serowe babeczki z masa serowa muffinkiz serem muffinki serowe serniczki na ciasteczkowym spodzie

























mini serniczki babeczki serowe babeczki z masa serowa muffinkiz serem muffinki serowe serniczki na ciasteczkowym spodzie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz