piątek, 16 marca 2018

Zupka rybna dla dzieci

zupka rybna dla dzieci zupa z dorsza papka dla dzieci zdrowa zupa obiadek dla dziecka obiadek dla niemowlaka rybka dla niemowlaka

Ostatnio na różnych forach i grupach kulinarnych na portalach społecznościowych zauważyłam że dużo mam pyta o potrawy dla małych dzieci i niemowląt. Czasem chodzi o sposoby na małych niejadków, a czasem po prostu o zdrowe i smaczne jedzenie dla naszych pociech. Sama jestem mamą dwulatka i z doświadczenia wiem, że nie wszystko może dzieciom smakować a mamie może czasem zabraknąć pomysłu na smaczny posiłek. Nie wszystkie mamy tez wiedzą co i w jakich proporcjach można dzieciom podać. Często spotykam się z określeniami że dzieci od początku powinny jeść to samo co dorośli ale jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić, przynajmniej nie przy mojej raczej pikantnej kuchni. Dlatego postanowiłam podsunąć mamom kilka pomysłów jak i z czego ugotować smaczną zupkę, czy papkę dla dziecka. Oto jeden z nich - zupka rybna z warzywami. Oto przepis:

Składniki:
ok. 200g filetów z dorsza bez skóry
1 duża marchewka
0,5 korzenia pietruszki
2 ziemniaki
kawałek zielonej części pora
ćwiartka papryki czerwonej
1 łyżka masła
mąka pszenna do panierowania ryby
olej do smażenia
sól
szczypta papryki słodkiej w proszku
szczypta majeranku
2 łyżki kaszy manny
2 gałązki koperku
2-3 łyżki przecieru/sosu pomidorowego z kartonika
zupka rybna dla dzieci zupa z dorsza papka dla dzieci zdrowa zupa obiadek dla dziecka obiadek dla niemowlaka rybka dla niemowlaka

Sposób przygotowania:
Rybę umyłam, osuszyłam i opanierowałam w mące pszennej. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i ułożyłam na nim rybę. Usmażyłam z obu stron i wyjęłam na talerz. Rozdrobniłam widelcem na mniejsze kawałki i odstawiłam. Marchewkę i pietruszkę obrałam, umyłam i pokroiłam w drobną kosteczkę. Ziemniaki obrałam, umyłam i pokroiłam w trochę grubszą kostkę. Pora umyłam i pokroiłam na drobniutkie kawałki. Paprykę umyłam, wydrążyłam gniazdo nasienne i ćwiartkę papryki pokroiłam w drobną kosteczkę. Wszystkie warzywa wrzuciłam do garnka. Nalałam tyle wody aby tylko pokryła warzywa. Włożyłam do zupy płaską łyżkę masła i zagotowałam. Gotowałam do czasu aż warzywa były miękkie. Następnie dodałam do zupy rozdrobnioną rybę i posiekany koperek. Dolałam przecier pomidorowy i doprawiłam szczyptą soli, papryki i majeranku. Wsypałam kaszę manną i gotowałam kilkanaście minut aż zupa zgęstniała. Zupę można zblendować na gładki krem jeśli ma być dla mniejszych dzieci lub zostawić w takiej postaci. Gorącą zupę można rozlać do wyparzonych słoiczków i zawekować wtedy obiadek będzie na kilka razy. Mi wyszły 4 porcje zupki dla dziecka, ale to zależy ile pociecha je. Zupę można też bardziej doprawić i zwiększyć proporcje i wtedy może być również dla dorosłych.

SMACZNEGO!!!

zupka rybna dla dzieci zupa z dorsza papka dla dzieci zdrowa zupa obiadek dla dziecka obiadek dla niemowlaka rybka dla niemowlaka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz