czwartek, 22 marca 2018

Makaron z wędzonym łososiem i brokułami

makaron z wedzonym lososiem i brokulami penne z lososiem makaron w sosie smietanowo koperkowym makaron z brokulami makaron z ryba obiad postny na piatek obiad bezmiesny

Makaron penne z wędzonym łososiem to danie często podawane w różnego rodzaju restauracjach. Jest łagodny w smaku, a więc dobry zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci. Sos jest zrobiony na bazie słodkiej śmietanki. Ja do mojego makaronu dodałam dodatkowo koperek i brokuły.
Tradycyjnie podawany jest też z kaparami, które nadają bardziej wyrazistego smaku potrawie. Ja kaparów akurat nie miałam więc dodałam jedynie trochę soku z cytryny dla zaostrzenia smaku. Makaron z łososiem i brokułami to fajny pomysł na codzienny obiad lub romantyczną kolację, jest to coś odmiennego od polskiej tradycyjnej kuchni jadanej na co dzień. Oto przepis:


Składniki:
ok. 200g makaronu penne
100g wędzonego łososia w plastrach lub ścinkach
0,5 cebuli
1 ząbek czosnku
125ml śmietanki 30%
natka koperku
ok. 250g brokuła
sól, pieprz czarny mielony
sok z cytryny
olej do smażenia
ok. 50g sera żółtego np. gouda
makaron z wedzonym lososiem i brokulami penne z lososiem makaron w sosie smietanowo koperkowym makaron z brokulami makaron z ryba obiad postny na piatek obiad bezmiesny

Sposób przygotowania:
Brokuła ugotowałam w osolonej wodzie do miękkości. Odcedziłam go z wody, wystudziłam i podzieliłam na różyczki. Cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju i wrzuciłam cebulę. Chwilę ją przesmażyłam i dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek. Smażyłam jeszcze kilka minut po czym wlałam na patelnię śmietankę.
Doprowadziłam ją do wrzenia i wsypałam połowę posiekanego koperku i brokuły podzielone na małe różyczki. Patelnię przykryłam, zmniejszyłam ogień i dusiłam kilkanaście minut aż sos trochę zgęstniał. W tym samym czasie wstawiłam wodę na makaron i gdy się zagotowała osoliłam ją i wrzuciłam suchy makaron.  Gotowałam go według przepisu na opakowaniu. Ugotowany makaron odcedziłam.
Łososia pokroiłam w kostkę i dodałam do sosu. Sos doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z cytryny i dokładnie wszystko wymieszałam. Dusiłam jeszcze 2-3 minuty aż łosoś się ściął. Gotowy sos wlałam do garnka z makaronem, posypałam wszystko startym na tarce na drobnych oczkach żółtym serem, resztą koperku i wymieszałam. Makaron z sosem nałożyłam na talerze i gotowe. 

SMACZNEGO!!!

makaron z wedzonym lososiem i brokulami penne z lososiem makaron w sosie smietanowo koperkowym makaron z brokulami makaron z ryba obiad postny na piatek obiad bezmiesny

makaron z wedzonym lososiem i brokulami penne z lososiem makaron w sosie smietanowo koperkowym makaron z brokulami makaron z ryba obiad postny na piatek obiad bezmiesny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz