niedziela, 11 marca 2018

Sałatka z selerem konserwowym

salatka z selerem konserwowym salatka z selerem ze sloika kolorowa salatka warzywna salatka z porem papryka kukurydza fasola czerwona salatka wielkanocna

Jak już chyba kiedyś pisałam w jednym z postów, ciągle wypróbowuję nowe sałatki, bo te tradycyjne typu jarzynowa czy gyros już się trochę przejadły. Tym razem postanowiłam wypróbować sałatkę z selerem konserwowym. Sporo słyszałam pochwał na temat sałatek zarówno z selera surowego jak i z selera konserwowego więc chciałam się przekonać osobiście czy to prawda. Przyznam się że nigdy nie używałam i nie jadłam selera ze słoika, natomiast za selerem surowym to już w ogóle nie przepadam. Lubię jednak wypróbowywać nowe smaki więc podjęłam wyzwanie. Muszę przyznać że sałatka wyszła przepyszna. Będzie idealna do świątecznego jajka czy pieczonej wędliny na Wielkanoc. Oto przepis:

Składniki:
1 słoik selera konserwowego 340g bez zalewy 180g
1 puszka kukurydzy
1 puszka czerwonej fasoli
6 ogórków konserwowych
1 papryka czerwona
biała część pora
sól, pieprz
3-4 łyżki majonezu
salatka z selerem konserwowym salatka z selerem ze sloika kolorowa salatka warzywna salatka z porem papryka kukurydza fasola czerwona salatka wielkanocna

Sposób przygotowania:
Selera, kukurydzę i fasolę przełożyłam na durszlak żeby odsączyć je z zalewy. Gdy odciekły przełożyłam je do miski. Selera można pokroić na mniejsze kawałki. Ogórki konserwowe pokroiłam w kosteczkę i odcisnęłam z nadmiaru soku. Wrzuciłam je do miski. Paprykę umyłam, oczyściłam z nasion i pokroiłam w taką samą kostkę jak ogórka. Również dodałam do miski z pozostałymi warzywami. Pora umyłam, osuszyłam i pokroiłam na kawałeczki. Dorzuciłam do miski. Warzywa doprawiłam solą i pieprzem czarnym mielonym do smaku. Wymieszałam wszystko z majonezem. Sałatkę wstawiłam do lodówki żeby się przegryzła i dobrze schłodziła. Jeśli wolicie sałatki bardziej treściwe, to można dodać wędzonego lub smażonego kurczaka pokrojonego w kostkę lub szynkę konserwową i żółty ser. 

SMACZNEGO!!!

salatka z selerem konserwowym salatka z selerem ze sloika kolorowa salatka warzywna salatka z porem papryka kukurydza fasola czerwona salatka wielkanocna

salatka z selerem konserwowym salatka z selerem ze sloika kolorowa salatka warzywna salatka z porem papryka kukurydza fasola czerwona salatka wielkanocna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz