sobota, 31 marca 2018

Kluski z białego sera (leniwe)

Kluski z bialego sera leniwe kluseczki kopytka z bialego sera kluseczki na slodko kluski dla dzieci obiad na slodko

Kluski z białego sera czyli kluseczki lub pierogi leniwe. Pyszne kluseczki, które robi się właściwie z 3 składników a podstawowym i głównym składnikiem jest tu biały ser czyli twaróg. Kluseczki leniwe robi się jak kopytka ziemniaczane jeśli chodzi o wygląd. Można je podawać na słodko z bułką tartą na masełku z cukrem i cynamonem, lub na słono okraszone przesmażoną cebulką i skwarkami albo odgrzane na masełku i przysmażone na złoty kolor. Każda wersja jest pyszna. Oto przepis:

Składniki:
250g białego sera półtłustego
ok. 3/4szkl. mąki pszennej tortowej
1 jajko
szczypta soli
1 łyżka masła
1,5-2 płaskie łyżki bułki tartej
1,5 łyżki cukru
szczypta cynamonu
Kluski z bialego sera leniwe kluseczki kopytka z bialego sera kluseczki na slodko kluski dla dzieci obiad na slodko

Sposób przygotowania:
Biały ser zmielić jeśli jest to typowy taki bardziej suchy twaróg. Ja użyłam sera białego w kostce Delikate z Biedronki, który jest wystarczająco wilgotny i zmielony więc tą czynność mogłam pominąć. Ser włożyłam do miski. Wsypałam mąkę pszenną. Wbiłam jajko. Wsypałam szczyptę soli i zagniotłam wszystko na elastyczne ciasto. W razie potrzeby można trochę podsypać mąką żeby ciasto się nie kleiło. Zagniecione ciasto uformowałam w wałek i pokroiłam go na 4 mniej więcej równe kawałki. Każdy kawałek ciasta uformowałam w długi i cienki wałeczek. Lekko spłaszczyłam z wierzchu i pokroiłam nożem w ukośne kluseczki. Kluseczki odkładałam na deskę drewnianą wysypaną mąką. W garnku zagotowałam wodę. Lekko ją osoliłam i wrzuciłam na wrzątek kluseczki. Gotowałam je kilka minut od momentu wypłynięcia na powierzchnię. Kluseczki wyławiałam łyżką cedzakową na półmisek.
Na patelni roztopiłam masło. Wsypałam bułkę tartą, cukier i cynamon i wymieszałam. Chwilkę podsmażyłam a następnie taką zasmażką polałam kluseczki i trochę je przemieszałam żeby się obtoczyły zasmażka. Kluseczki można dodatkowo polać śmietaną lub jogurtem naturalnym bądź podać np. z konfiturą.
Zapraszam do zapoznania się i wypróbowania pozostałych moich przepisów na kluski np. kluski leniwe ziemniaczano - serowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/leniwe.html), kopytka jaglane (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/kopytka-z-kaszy-jaglanej.html), kluski śląskie (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/kluski-slaskie.html), gnocchi (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/gnocchi-z-rzezucha-i-czosnkiem.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

Kluski z bialego sera leniwe kluseczki kopytka z bialego sera kluseczki na slodko kluski dla dzieci obiad na slodko

Kluski z bialego sera leniwe kluseczki kopytka z bialego sera kluseczki na slodko kluski dla dzieci obiad na slodko

Kluski z bialego sera leniwe kluseczki kopytka z bialego sera kluseczki na slodko kluski dla dzieci obiad na slodko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz