niedziela, 1 kwietnia 2018

Ciasto przekładane z brzoskwiniami

ciasto przekladane z brzoskwiniami ciasto biszkoptowe ciasto tortowe ciasto z kremem ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto z bita smietana

Ciasto przekładane z brzoskwiniami powstało z okazji Świąt Wielkanocy. Jest to trochę takie ciasto tortowe, bo zrobione jest na biszkopcie. Przełożyłam je dżemem, kremem budyniowym oraz bitą śmietaną. Całość wykończyłam brzoskwiniami i zalałam galaretką. Od tortu właściwie różni je to że ma mniej warstw i nie jest całe obłożone bitą śmietaną czy też masa cukrową. Ciasto jest bardzo fajne w smaku, nie za słodkie. Brzoskwinie i galaretka nadają fajnego owocowego posmaku, a dżem z czerwonej porzeczki kwaskowatego posmaku. Wszystko razem tworzy jednolitą, bardzo fajną całość. Oto przepis:
ciasto przekladane z brzoskwiniami ciasto biszkoptowe ciasto tortowe ciasto z kremem ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto z bita smietana

Biszkopt:
4 jajka
0,5szkl. mąki pszennej tortowej
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
3/4szkl. cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
kilka kropel aromatu śmietankowego do ciasta
szczypta soli

Żółtka oddzieliłam od białek i utarłam je z cukrem na jasny krem. Obie mąki wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do utartych żółtek dodałam połowę piany z białek i połowę mąki, zmiksowałam do połączenia i dodałam resztę piany i resztę mąki. Dodałam zapach do ciasta i wymieszałam wszystko jeszcze raz. Ciasto przelałam do kwadratowej tortownicy o wymiarach ok. 24x24cm wyłożonej papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam ok. 25 minut w temp. 170 stopni z termoobiegiem. Najlepiej jednak sprawdzić patyczkiem czy jest upieczone. Po upieczeniu biszkopt wyjęłam i wystudziłam. Po wystudzeniu przekroiłam go na 2 równe blaty.
ciasto przekladane z brzoskwiniami ciasto biszkoptowe ciasto tortowe ciasto z kremem ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto z bita smietana

Budyń:
2 budynie waniliowe z cukrem
1,5 łyżki cukru
3szkl. mleka
2 płaskie łyżki mąki
dżem z czerwonej porzeczki

2,5 szklanki mleka zagotowałam. W pozostałej 0,5 szklanki mleka rozmieszałam proszki budyniowe, cukier i mąkę. Zawiesinę budyniową wlałam na gotujące się mleko i mieszając cały czas gotowałam aż budyń zgęstniał. Budyń odstawiłam do lekkiego przestudzenia. Pierwszy blat biszkoptu posmarowałam dżemem i wyłożyłam lekko przestudzony budyń. Przykryłam go drugim blatem biszkoptu.
ciasto przekladane z brzoskwiniami ciasto biszkoptowe ciasto tortowe ciasto z kremem ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto z bita smietana

Bita śmietana:
330ml śmietany 30%
2 śmietan-fixy
1 płaska łyżka cukru pudru

Zimną śmietanę przelałam do wysokiej miski. Wsypałam śmietan-fixy i cukier puder i zmiksowałam na najwyższych obrotach mikserem na sztywny krem. Jednak należy uważać gdyż zbyt długie miksowanie może spowodować ze wytrąci się masło. Biszkopt polałam kilkoma łyżkami soku z brzoskwiń z puszki żeby go lekko nasączyć i posmarowałam bitą śmietaną. 

Dodatkowo:
puszka brzoskwiń
1 galaretka brzoskwiniowa

Brzoskwinie odsączyć z zalewy i pokroić na plasterki. Plasterki brzoskwiń ułożyłam na bitej śmietanie. Galaretkę brzoskwiniową rozpuściłam w 2 szklankach gorącej wody i odstawiłam do wystudzenia. Gdy zaczęła gęstnieć wyłożyłam ją na ciasto. Ciasto wstawiłam do lodówki na kilka godzin żeby się dobrze schłodziło.

SMACZNEGO!!!

ciasto przekladane z brzoskwiniami ciasto biszkoptowe ciasto tortowe ciasto z kremem ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto z bita smietana

ciasto przekladane z brzoskwiniami ciasto biszkoptowe ciasto tortowe ciasto z kremem ciasto z galaretka ciasto z budyniem ciasto z bita smietana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz