środa, 25 kwietnia 2018

Tortille pomidorowo - ziołowe (placki)

tortille kukurydziane tortille pomidorowo ziolowe przepis na tortille domowe tortille placki tortilli placki kukurydziane z kukurydzy konserwowej

Kolejny przepis na placki tortilli. Również jak ostatnio zrobiłam je na bazie kukurydzy konserwowej zamiast mąki kukurydzianej. Ponadto dodałam do ciasta trochę koncentratu pomidorowego, ziół prowansalskich i szczypiorku. Dzięki temu uzyskałam bardzo ładny lekko pomarańczowy kolor, ciekawą teksturę za sprawą szczypiorku i fajny smak, lekko ziołowy. Tortille można wykorzystać w dowolny sposób łącząc je z mięsem, warzywami, różnymi smarowidłami. Wszystko według gustu i potrzeb. Oto przepis:

Składniki:
ok. 0,5 puszki kukurydzy konserwowej
1,5szkl. mąki pszennej tortowej
3 łyżki oleju
1 łyżeczka jogurtu naturalnego
sól
ok. 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego ze słoiczka
ok. 1 łyżeczka suszonych ziół prowansalskich
pęczek szczypiorku
tortille kukurydziane tortille pomidorowo ziolowe przepis na tortille domowe tortille placki tortilli placki kukurydziane z kukurydzy konserwowej

Sposób przygotowania:
Kukurydzę konserwową razem z połową zalewy przełożyłam do miski blendera i zmiksowałam na gładką papkę. Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową i sól. Dodałam papkę kukurydzianą. Dolałam olej. Dodałam jogurt naturalny, koncentrat pomidorowy oraz roztarte w dłoniach zioła prowansalskie. Szczypiorek drobno posiekałam i dodałam do reszty składników. Wszystko wyrobiłam rękami na jednolite ciasto. W razie potrzeby można dosypać więcej mąki lub dodać więcej jogurtu. Ciasto powinno mięć podobną konsystencję jak ciasto na pierogi. Zagniecione ciasto podzieliłam na 7 równych części. Każdą część ciasta rozwałkowałam na cienki okrągły placek podsypując w razie potrzeby mąką. Placki smażyłam na suchej patelni naleśnikowej z obu stron do zrumienienia. Usmażone placki wykładałam na talerz i przykrywałam wilgotną ściereczką żeby nie obsychały i były elastyczne. Tortille można wykorzystać od razu po usmażeniu lub przechowywać w lodówce zawinięte w ściereczkę. Można je też zamrozić.
Zapraszam też do wypróbowania pozostałych moich przepisów na placki tortilli: tortille pszenne (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/tortille-pszenne-placki.html) i tortille kukurydziane (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/tortille-kukurydziane-placki.html).

SMACZNEGO!!!

tortille kukurydziane tortille pomidorowo ziolowe przepis na tortille domowe tortille placki tortilli placki kukurydziane z kukurydzy konserwowej

tortille kukurydziane tortille pomidorowo ziolowe przepis na tortille domowe tortille placki tortilli placki kukurydziane z kukurydzy konserwowej

tortille kukurydziane tortille pomidorowo ziolowe przepis na tortille domowe tortille placki tortilli placki kukurydziane z kukurydzy konserwowej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz