wtorek, 24 kwietnia 2018

Placki bananowe na serku wiejskim


placki bananowe na serku wiejskim placuszki bananowe racuszki bananowe placki dla dzieci placki na sniadanie placki na slodko pozywne placki

Placki bananowe na serku wiejskim to pyszne placuszki idealne dla dzieci i dorosłych. Będą fajną propozycją na śniadanie, obiad, podwieczorek czy kolację. Zrobiłam je na bazie rozgniecionego banana i serka wiejskiego. Dodałam tez trochę jogurtu naturalnego, który można też zastąpić serkiem waniliowym. Placki są bardzo smaczne, lekko słodkie i aromatyczne za sprawą cukru waniliowego. Podane z cukrem pudrem lub dżemem owocowym mogą stanowić pełnowartościowy posiłek lub deser. Zachęcam do wypróbowania. Oto przepis:

Składniki:
1 mały banan lub 0,5 dużego
ok. 150g serka wiejskiego razem ze śmietanką
ok. 3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
1 jajko
ok. 0,5szkl. mąki pszennej tortowej
szczypta proszku do pieczenia
16g cukru waniliowego
cukier puder do oprószenia
olej do smażenia
placki bananowe na serku wiejskim placuszki bananowe racuszki bananowe placki dla dzieci placki na sniadanie placki na slodko pozywne placki

Sposób przygotowania:
Serek wiejski razem ze śmietanką wyłożyłam na głęboki talerz od zupy i rozgniotłam widelcem. Przełożyłam go do miski.Banana obrałam i również rozgniotłam widelcem na talerzu. Dodałam do serka wiejskiego. Do miski z serkiem i bananem wbiłam jajko. Wsypałam mąkę tortową i proszek do pieczenia. Dodałam cukier waniliowy i jogurt naturalny. Wszystkie składniki zmiksowałam mikserem na jednolite ciasto. Ciasto wyszło dość gęste. Na patelni naleśnikowej rozgrzałam kilka łyżek oleju i na gorący wykładałam porcje ciasta. Mniej więcej dawałam jedną łyżkę ciasta na jeden placuszek i lekko rozsmarowywałam. Placki smażyłam na złoty kolor z obu stron. Po usmażeniu placki wyłożyłam na talerz wyłożony ręcznikami papierowymi. Przed podaniem oprószyłam placki cukrem pudrem. Dodatkowo placki podałam z dżemem z czarnej porzeczki. Z podanych proporcji wyszło mi ok. 12 placuszków.
Tu znajdziecie wszystkie pozostałe moje przepisy na placki zarówno w wersji na słodko jak i na słono: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/placki

SMACZNEGO!!!

placki bananowe na serku wiejskim placuszki bananowe racuszki bananowe placki dla dzieci placki na sniadanie placki na slodko pozywne placki

placki bananowe na serku wiejskim placuszki bananowe racuszki bananowe placki dla dzieci placki na sniadanie placki na slodko pozywne placki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz