środa, 4 kwietnia 2018

Tortilla ze schabowym

tortilla ze schabowym serem papryka rzezucha majonezem tortilla na cieplo przekaska z tortilli tortilla z kotletem pomysl na schabowe

Święta, święta i po świętach... No właśnie, po świętach zazwyczaj zostaje wszystkim sporo jedzenia, które często już nam się przejadło. Wyrzucić szkoda bo w końcu tyle ludzi na świecie głoduje. Przejeść się czasem nie da bo już nie mamy ochoty. Fajnym sposobem na spożytkowanie niektórych rzeczy jest ich przerobienie na inne posiłki. I dziś chciałam wam zaproponować pomysł na wykorzystanie schabowych które zostały właśnie ze świąt lub po prostu z obiadu. W takiej formie schabowy smakuje wyśmienicie. A jest to tortilla ze schabowym, serem, rzeżuchą i papryką. Dodatkowo dodałam majonez, ale może to być inny ulubiony sos. Powstała świetna przekąska a nawet danie główne. Oto przepis:

Składniki:
1 tortilla pszenna
1 nieduży schabowy
plaster żółtego sera
posiekana rzeżucha
ok. 1 łyżeczka majonezu
kawałek papryki
sól, pieprz

tortilla ze schabowym serem papryka rzezucha majonezem tortilla na cieplo przekaska z tortilli tortilla z kotletem pomysl na schabowe
Sposób przygotowania:
Placek tortilli ułożyłam na talerzu. Środek czyli miejsce w którym układałam farsz posmarowałam majonezem i posypałam posiekaną rzeżuchą. Myślę że użyłam ok. 1-1,5 łyżki posiekanej rzeżuchy. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Kotleta odgrzałam (można go odsmażyć na patelni, podpiec w piekarniku lub odgrzać w mikrofali) i ułożyłam na rzeżusze. Na kotlecie położyłam kawałek papryki czerwonej mniej więcej takich samych wymiarów jak kotlet schabowy. Jeśli ktoś woli ostrzejsze smaki to paprykę świeżą można zastąpić papryką konserwową. Brzegi tortilli zawinęłam do środka tworząc pakiecik w rodzaju koperty. Brzegi spięłam wykałaczkami żeby tortilla nie rozwalała się. Zwiniętą tortillę przesmażyłam z obu stron na suchej patelni teflonowej bez tłuszczu. Patelnię można przykryć żeby tortilla była cieplejsza w środku. Gdy się zarumieniła zdjęłam ją na talerz, wyjęłam wykałaczki i przekroiłam na 2 trójkąty żeby łatwiej było jeść. Tortillę można jeść w takiej postaci lub z dowolnym ulubionym sosem.
Zapraszam do odwiedzenia i wypróbowania pozostałych moich przepisów z użyciem tortilli np. quesadilla (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/quesadilla-z-kurczakiem.html), pizza na spodzie z tortilli (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/pizza-na-spodzie-z-tortilli.html) czy tortille z sałatką gyros (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/tortille-z-saatka-gyros.html) i innych.

SMACZNEGO!!!

tortilla ze schabowym serem papryka rzezucha majonezem tortilla na cieplo przekaska z tortilli tortilla z kotletem pomysl na schabowe

tortilla ze schabowym serem papryka rzezucha majonezem tortilla na cieplo przekaska z tortilli tortilla z kotletem pomysl na schabowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz