wtorek, 24 kwietnia 2018

Tortille kukurydziane (placki)

tortille kukurydziane placki przepis na domowe tortille przepis na placki tortilli placki kukurydziane

Ten przepis to pomysł na zrobienie domowych placków kukurydzianych tzw. tortilli. Takie placki mogą stać się podstawą wielu innych przekąsek czy dań głównych. W wersji tradycyjnej tortille kukurydziane robi się z mąki kukurydzianej. Ja jednak takowej mąki akurat nie miałam. Miałam za to otwartą puszkę kukurydzy i nie wiedziałam co z nią zrobić. Wpadłam więc na pomysł żeby zrobić z niej właśnie tortille. Placki wyszły bardzo smaczne. Idealne do różnych kanapek, przekąsek, quesadilli itp. Oto przepis:

Składniki:
0,5 puszki kukurydzy konserwowej z zalewą
ok. 1szkl. mąki pszennej tortowej
niecałe 0,5 łyżeczki soli
2 łyżki oleju
tortille kukurydziane placki przepis na domowe tortille przepis na placki tortilli placki kukurydziane

Sposób przygotowania:
Sposób przygotowania tortilli kukurydzianych według tego przepisu jest banalny. Do miski wsypałam mąkę pszenną (bez przesiewania). Dodałam sól. Kukurydzę z puszki razem z połową zalewy przełożyłam do wysokiego naczynia od blendera i zblendowałam na gładką jednolitą papkę. Taką papkę dodałam do mąki z solą. Dolałam jeszcze 2 łyżki oleju i zagniotłam wszystko rękami na jednolite w miarę elastyczne ciasto. W razie potrzeby można podsypać mąką żeby nie kleiło się do rąk. Zagniecione ciasto uformowałam w wałek, który pokroiłam na pięć równych kawałków. Każdy kawałek ciasta rozwałkowałam na cienki placek o kształcie koła podsypując mąką. Placki smażyłam na suchej patelni naleśnikowej bez użycia tłuszczu z obu stron do lekkiego zrumienienia. Po usmażeniu placki zdejmowałam na talerz i przykrywałam wilgotną ściereczką żeby się nie wysuszyły i były elastyczne. Placki można podawać z dowolnymi dodatkami na ciepło lub na zimno.
Tu znajdziecie kilka inspiracji do czego można wykorzystać placki tortilli: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search?q=tortille

SMACZNEGO!!!

tortille kukurydziane placki przepis na domowe tortille przepis na placki tortilli placki kukurydziane

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz