piątek, 6 kwietnia 2018

Quesadilla z mielonymi

quesadilla z mielonymi tortilla z kotletami mielonymi quesadilla z miesem mielonym serem pomidorem papryka ketchupem przekaska z tortilli co zrobic z tortilli pomyslna wykorzystanie mielonych

Święta, święta i po świętach... No właśnie, po świętach zazwyczaj zostaje wszystkim sporo jedzenia, które często już nam się przejadło. Wyrzucić szkoda bo w końcu tyle ludzi na świecie głoduje. Przejeść się czasem nie da bo już nie mamy ochoty. Fajnym sposobem na spożytkowanie niektórych rzeczy jest ich przerobienie na inne posiłki. Były już pomysły na to jak spożytkować kotlety schabowe, więc dziś zaproponuję wam pomysł na wykorzystanie kotletów mielonych, które zostały ze świąt lub po prostu z obiadu. W takiej formie mielone smakują wyśmienicie i wcale nie jak mielone. A jest to quesadilla z kotletami mielonymi, serem, rzeżuchą, pomidorem i papryką. Dodatkowo dodałam ketchup, ale może to być inny ulubiony sos. Powstała świetna przekąska a nawet danie główne. Oto przepis:

Składniki:
2 placki tortilli pszennej
2-3 kotlety mielone
ok. 200g sera żółtego np. gouda
1 pomidor
2 kawałki papryki konserwowej
rzeżucha
ketchup pikantny
sól, pieprz

quesadilla z mielonymi tortilla z kotletami mielonymi quesadilla z miesem mielonym serem pomidorem papryka ketchupem przekaska z tortilli co zrobic z tortilli pomyslna wykorzystanie mielonych
Sposób przygotowania:
Kotlety mielone pokroiłam w kostkę i rozgniotłam widelcem. Ser żółty starłam na tarce o drobnych oczkach. Jeden placek tortilli ułożyłam sobie na talerzu. Posypałam go równomiernie połową startego sera. Ser polałam cienko ketchupem. Na tym rozłożyłam rozgniecione kotlety mielone. Na kotlecie ułożyłam plasterki pomidora jeden przy drugim. Pomidory doprawiłam solą i pieprzem czarnym mielonym. Rzeżuchę posiekałam i poprószyłam nią pomidory.  Paprykę konserwową (najlepiej kawałek czerwonej i kawałek żółtej) pokroiłam w małą kosteczkę i posypałam nią quesadillę. Wszystko posypałam resztą startego żółtego sera i przykryłam drugim plackiem tortilli. Placek docisnęłam lekko rękami żeby wszystkie składniki się trochę ze sobą skleiły. Tak przygotowaną quesadillę wstawiłam na 2-3 minuty do mikrofali żeby podgrzać ją w środku, bo wyszła dość gruba i obawiałam się że na patelni nie zdąży się wystarczająco podgrzać. Następnie przełożyłam quesadillę na patelnię. Użyłam patelni naleśnikowej, ale można tez użyć patelni grillowej. Quesadillę obsmażałam bez tłuszczu z obu stron na złoty kolor. Usmazoną zsunęłam na talerz i pokroiłam na trójkąty jak pizzę. Quesadilla najlepiej smakuje na gorącą. Można ją dodatkowo podać z ulubionym sosem.
Zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów na quesadille, np.: quesadilla z kurczakiem (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/quesadilla-z-kurczakiem.html), quesadilla z pieczoną wieprzowiną (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/quesadilla-z-wieprzowina.html).

SMACZNEGO!!!

quesadilla z mielonymi tortilla z kotletami mielonymi quesadilla z miesem mielonym serem pomidorem papryka ketchupem przekaska z tortilli co zrobic z tortilli pomyslna wykorzystanie mielonych

quesadilla z mielonymi tortilla z kotletami mielonymi quesadilla z miesem mielonym serem pomidorem papryka ketchupem przekaska z tortilli co zrobic z tortilli pomyslna wykorzystanie mielonych

quesadilla z mielonymi tortilla z kotletami mielonymi quesadilla z miesem mielonym serem pomidorem papryka ketchupem przekaska z tortilli co zrobic z tortilli pomyslna wykorzystanie mielonych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz