środa, 25 kwietnia 2018

Ziołowa pomidorowa z ziemniakami

ziolowa pomidorowa z ziemniakami pikantna pomidorowa pomidorowa na koncentracie pomidorowa z ziolami zupa z ziemniakami

Dziś przedstawiam wam pomysł na tradycyjną zupę pomidorową ale w innym wydaniu. Zrobiłam ją z ziemniakami i warzywami typu marchewka, seler, pietruszka. Ponadto dodałam czosnek i spora ilość przypraw i ziół prowansalskich. Zupę ugotowałam na wędzonej kości i ugrillowanej kiełbasce. Pomidorową zaprawiłam tylko jedną łyżką śmietany, ale można z niej zupełnie zrezygnować. Zupa wyszła pyszna i rozgrzewająca, delikatnie pikantna tak jak lubię. Zachęcam do wypróbowania. A oto przepis:

Składniki:
kawałek kości wędzonej
1 pętko ugrillowanej kiełbaski
kilka ziemniaków
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
natka pietruszki
2 ząbki czosnku
ok. 3 łyżki koncentratu pomidorowego
ok. 1 łyżka ziół prowansalskich
sól, pieprz czarny mielony
pieprz ziołowy
papryka słodka w proszku
listek laurowy
2-3 ziarna ziela angielskiego
kilka ziaren czarnego pieprzu
1 łyżka śmietany 30%
1 kostka rosołowa

ziolowa pomidorowa z ziemniakami pikantna pomidorowa pomidorowa na koncentracie pomidorowa z ziolami zupa z ziemniakami
Sposób przygotowania:
Kość wędzoną włożyłam do garnka. Ziemniaki, marchewkę, pietruszkę i selera obrałam, umyłam i pokroiłam w plasterki lub w kostkę. Wrzuciłam do garnka z kością. Nalałam wody tyle aby przykryć wszystkie składniki. Włożyłam listek laurowy, ziele angielskie i pieprz ziarnisty. Wsypałam pieprz ziołowy i posiekaną natkę pietruszki i zagotowałam wywar. Następnie wrzuciłam kostkę rosołową i gotowałam aż warzywa były miękkie. Zupę zaprawiłam koncentratem pomidorowym. Dodałam pokrojoną w kostkę grillowaną kiełbaskę, która była grillowana w przyprawie do grilla. Dodałam roztarte zioła prowansalskie, paprykę w proszku, sól i czarny pieprz mielony. Przecisnęłam przez praskę czosnek i gotowałam następne 15 minut. Na koniec wlałam do zupy łyżkę śmietany i jeszcze pogotowałam kilka minut. Gotową zupę rozlałam do miseczek. Zupę można podać z pieczywem, tostami, plackami tortilli lub bez niczego. Jak kto woli.
Zapraszam również do zapoznania się z innymi moimi przepisami na zupy np.: tradycyjną zupę pomidorową zabielaną śmietaną z makaronem (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/zupa-pomidorowa.html), zupę pieczarkową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/zupa-pieczarkowa.html), zupę grzybową (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/zupa-grzybowa.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

ziolowa pomidorowa z ziemniakami pikantna pomidorowa pomidorowa na koncentracie pomidorowa z ziolami zupa z ziemniakami


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz