sobota, 24 marca 2018

Pure ziemniaczane z groszkiem

pure ziemniaczane z groszkiem i koperkiem ziemniaki z groszkiem konserwowym pure z groszku konserwowego

Mam spory zapas groszku konserwowego i postanowiłam go jakoś spożytkować. Ma on co prawda długą datę przydatności, ale nie lubię jak mi duże ilości jakiegoś produktu zalegają w szafkach czy w lodówce. Początkowo brałam pod uwagę jedynie jakieś sałatki z groszkiem, bo do tego jest on najczęściej wykorzystywany. Ale nie chciałam go wykorzystywać do sałatki tylko raczej w postaci jakiegoś dodatku do obiadu. Pomyślałam więc o pure z groszku zamiast ziemniaków, ale jakoś nie miałam weny jakie dodatki do tego pure dodać żeby smak nie był taki nijaki. I wtedy do głowy wpadł mi pomysł żeby zrobić zwykłe ziemniaczane pure i dodać do niego zblendowany groszek. Jak pomyślałam tak uczyniłam i tak powstało pure ziemniaczane z groszkiem i koperkiem. Oto przepis:

Składniki:
3-4 ziemniaki
puszka groszku konserwowego
kilka gałązek natki koperku
sól, pieprz czarny mielony
3-4 łyżki śmietany 30%
łyżka masła
pure ziemniaczane z groszkiem i koperkiem ziemniaki z groszkiem konserwowym pure z groszku konserwowego

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam na mniejsze kawałki i wrzuciłam do garnka. Zalałam wodą i ugotowałam tak jak zazwyczaj gotuje się ziemniaki. po ugotowaniu odcedziłam ziemniaki z wody, osoliłam i utłukłam tłuczkiem do ziemniaków. Dodałam posiekany koperek (pozostawiając odrobinę koperku do dekoracji), łyżkę masła i łyżkę śmietany i jeszcze raz utłukłam tłuczkiem. Groszek konserwowy odsączyłam z zalewy i wrzuciłam do wysokiego naczynia. Dolałam 2 łyżki śmietanki i zblendowałam na jednolitą papkę. Papkę groszkową przełożyłam do pure ziemniaczanego i wymieszałam dokładnie łyżką aż nabrało jednolitej konsystencji. Pure nakładałam na talerze za pomocą łyżki do lodów. Kulki pure posypałam dla dekoracji odrobiną posiekanego szczypiorku. Pure podałam z roladkami schabowymi i grzybkami marynowanymi dla zaostrzenia smaku.

SMACZNEGO!!!

pure ziemniaczane z groszkiem i koperkiem ziemniaki z groszkiem konserwowym pure z groszku konserwowego

pure ziemniaczane z groszkiem i koperkiem ziemniaki z groszkiem konserwowym pure z groszku konserwowego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz