wtorek, 23 kwietnia 2019

Gotowana babka marmurkowa

Gotowana babka marmurkowa gotowana babka zebra wilgotna babka babka waniliowo kakaowa babka z czekolada babka z biala czekolada i kawa
Gotowana babka marmurkowa z dodatkiem białej czekolady i kawy rozpuszczalnej to kolejna moja propozycja pysznego ciasta. Babka powstała na Wielkanoc, ale oczywiście będzie idealna na każdą inną okazję. Babka jest bardzo smaczna, aromatyczna i wilgotna. Po oblaniu czekoladą rozpływa się w ustach. Do jej przygotowania nie trzeba piekarnika ani specjalnej metalowej formy do babki gotowanej. Wystarczy duży garnek i zwykła silikonowa foremka. Oto przepis:


Składniki:
5 jaj
250g masła lub margaryny
1szkl. cukru
1szkl. mąki pszennej tortowej
1szkl. budyni waniliowych bez cukru (proszku)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 płaskie łyżki kakao naturalnego
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej typu crema
20g białej czekolady
szczypta soli
kilka kropel aromatu śmietankowego do ciast

Polewa:
100g mlecznej czekolady
3 łyżki śmietany 30%

Gotowana babka marmurkowa gotowana babka zebra wilgotna babka babka waniliowo kakaowa babka z czekolada babka z biala czekolada i kawaSposób przygotowania:
Wszystkie składniki na babkę, które normalnie trzymam w lodówce, wyjęłam aby nabrały temperatury pokojowej. Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Miękkie masło/margarynę wrzuciłam do miski miksera. Dosypałam cukier i ucierałam mikserem na najwyższych obrotach aż uzyskałam puszysty krem. Następnie nie przerywając ucierania dodawałam po jednym żółtku.
Mąkę pszenną tortową wymieszałam w oddzielnej misce z proszkiem budyniowym i proszkiem do pieczenia. Mieszankę składników sypkich powoli dodałam do utartej masy jajeczno - maślanej. Następnie do ciasta wmieszałam delikatnie łyżką ubitą pianę z białek. Powstałe ciasto podzieliłam na dwie równe połowy. Do jednej części ciasta dodałam startą na drobne wiórki białą czekoladę i aromat śmietankowy i wymieszałam. Do drugiej części ciasta dodałam kakao i kawę rozpuszczalną i również wymieszałam. Silikonową foremkę do babki wysmarowałam masłem i wysypałam kaszą manną. Do formy nakładałam na przemian po łyżce ciasta jasnego i ciemnego aż do wyczerpania obydwu.
Formę nakryłam szczelnie folią aluminiową i wstawiłam do dużego garnka z wodą. Woda powinna sięgać do 3/4 wysokości formy na babkę. Garnek przykryłam, ustawiłam na gazie i zagotowałam. Następnie zmniejszyłam ogień i na małym gazie gotowałam babkę ok. 80 minut. Po ugotowaniu formę od razu wyjęłam i zdjęłam folię. Babkę pozostawiłam w formie do wystudzenia a następnie wyłożyłam na talerz. Czekoladę mleczną połamałam na kawałki i zalałam ją podgrzaną śmietaną. Mieszałam do rozpuszczenia się czekolady. Polewą polałam babkę. Ciasto wstawiłam do lodówki aby polewa zastygła.

Zapraszam was do zerknięcia na pozostałe przepisy na babki gotowane i nie tylko, np.: babkę czekoladową (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/04/babka-czekoladowa.html), babkę orzechową (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/04/gotowana-babka-orzechowa.html), babkę budyniową (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/babka-budyniowa.html), babkę cytrynową (link do przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/gotowana-babka-cytrynowa.html), babka marmurkowa (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/babka-gotowana-zebra.html) czy babka czekoladowa (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/czekoladowa-babka-gotowana.html).

SMACZNEGO!!!

Gotowana babka marmurkowa gotowana babka zebra wilgotna babka babka waniliowo kakaowa babka z czekolada babka z biala czekolada i kawa

Gotowana babka marmurkowa gotowana babka zebra wilgotna babka babka waniliowo kakaowa babka z czekolada babka z biala czekolada i kawa

Gotowana babka marmurkowa gotowana babka zebra wilgotna babka babka waniliowo kakaowa babka z czekolada babka z biala czekolada i kawa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz