piątek, 5 kwietnia 2019

Napoleonka królewska


Napoleonka królewska napoleonka na krakersach napoleonka z kremem czekoladowym ciasto bez pieczenia na krakersach herbatnikach ciasto smietankowo czekoladowe ciasto z czekolada
Dziś coś na szybko i coś w mniejszej porcji, ale równie smaczne. Zrobiłam napoleonkę na ciastkach, z dodatkową warstwą czekoladową na śmietanie. Nazwałam to ciasto napoleonka królewska ponieważ jest trochę podobne do karpatki królewskiej, czyli karpatki z kremem budyniowym i kremem czekoladowym. Taką karpatkę też muszę kiedyś wypróbować. Ciasto zrobiłam w małej foremce, ale oczywiście można składniki podwoić lub nawet potroić i zrobić ciasto w standardowej blaszce lub tortownicy. Ja za kilka dni będę miała kolejne słodkości z racji urodzin synka i nie chciałam przesłodzić rodziny. Oto przepis:

Składniki:
ok. 36szt. krakersów lub herbatników
1 budyń śmietankowy lub waniliowy
1,5szkl. mleka
1 żółtko
2 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej
50g masła
200ml śmietany 30% + 3 łyżki
1 mleczna czekolada (100g)
0,5 gorzkiej czekolady (50g)
Napoleonka królewska napoleonka na krakersach napoleonka z kremem czekoladowym ciasto bez pieczenia na krakersach herbatnikach ciasto smietankowo czekoladowe ciasto z czekolada

Sposób przygotowania:
Przygotowanie tego ciasta, mimo że jest ono małych rozmiarów, zajmuje 2 dni. Same czynności nie trwają długo, dłużej trwa czekanie na poszczególne efekty. Należy bowiem przygotować sobie wcześniej śmietankę, która będzie potrzebna do zrobienia górnej warstwy ciasta. I tak wieczorem jednego dnia podgrzałam 200ml śmietanki, nie gotując jej jednak. Do gorącej śmietanki wrzuciłam połamaną na kawałki czekoladę mleczną i mieszałam do jej rozpuszczenia. Tak przygotowaną śmietanę wystudziłam, a następnie nakryłam szczelnie folią aluminiową i wstawiłam na całą noc do lodówki. Foremkę o wymiarach ok. 15x25cm wyłożyłam folią aluminiową. Na dnie ułożyłam krakersy jeden przy drugim. 1 szklankę mleka zagotowałam z masłem, cukrem kryształem i cukrem waniliowym. W pozostałym mleku rozmieszałam budyń, żółtko i mąkę tortową. Mieszankę wlałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając, gotowałam do zgęstnienia budyniu. Jeszcze gorący budyń wyłożyłam na krakersy i wyrównałam. Ułożyłam drugą warstwę krakersów. Odstawiłam ciasto aby ostygło. Zimną śmietankę wymieszaną z czekoladą wyjęłam z lodówki i ubiłam mikserem na sztywny krem. Krem rozsmarowałam na cieście i przykryłam jeszcze jedną warstwą krakersów.  2 łyżki śmietanki podgrzałam. Wrzuciłam połamaną na kawałki gorzką czekoladę i mieszałam aż się rozpuściła. Czekoladą posmarowałam ciasto na wierzchu. Ciasto wstawiłam do lodówki na kilka godzin aby się schłodziło.

SMACZNEGO!!!

Napoleonka królewska napoleonka na krakersach napoleonka z kremem czekoladowym ciasto bez pieczenia na krakersach herbatnikach ciasto smietankowo czekoladowe ciasto z czekolada

Napoleonka królewska napoleonka na krakersach napoleonka z kremem czekoladowym ciasto bez pieczenia na krakersach herbatnikach ciasto smietankowo czekoladowe ciasto z czekolada

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz