czwartek, 25 kwietnia 2019

Tort czekoladowy

tort czekoladowy tort milky way tort na kakaowym biszkopcie tort z kremem czekoladowym tort urodzinowy tort z traktorem tort dla dziecka

Ten tort powstał z okazji trzecich urodzin mojego synka. Do tej pory robiłam mu zawsze lżejsze torty na jasnym biszkopcie, z kremem śmietankowym i jakimś owocowym dodatkiem w postaci frużeliny, dżemu czy kawałków owoców. Tym razem postanowiłam pójść w zupełnie innym kierunku i zrobiłam tort trochę cięższy, słodszy, mocno czekoladowy, na ciemnym biszkopcie, mocno nasączony. Zachowałam jednak akcent owocowy i blaty biszkoptu posmarowałam dżemem wiśniowym. Tort wyszedł naprawdę smaczny, idealny nie tylko dla dzieci ale również dla dorosłych na każdą okazję. Oto przepis:

Biszkopt:
5 jaj
150g mąki pszennej tortowej
170g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 płaskie łyżki kakao naturalnego
szczypta soli

Jaja wyjęłam wcześniej z lodówki, aby nabrały temperatury pokojowej. Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do piany wsypałam cukier i ubijałam dalej aż piana zrobiła się lśniąca. Następnie do piany dodawałam po jednym żółtku i miksowałam do połączenia. W oddzielnej misce wymieszałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia i kakao. Wymieszane składniki sypkie wsypałam powoli do masy jajecznej i dokładnie wymieszałam. Przygotowane ciasto przelałam do okrągłej tortownicy o średnicy 20cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam do tak zwanego suchego patyczka, czyli w praktyce ok. 35-40 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu biszkopt od razu wyjęłam z piekarnika i wystudziłam w formie. Gdy wystygł wyjęłam go ostrożnie zz tortownicy i przekroiłam na 3 blaty równej grubości.

Krem:
600ml śmietany 30%
500g serka mascarpone
100g batoników Milky Way
150g mlecznej czekolady
2 łyżki nutelli
kilka łyżek dżemu wiśniowego

Śmietanę przelałam do rondla i podgrzałam. W między czasie pokroiłam w kostkę batoniki, a czekoladę połamałam na kawałki i wrzuciłam je do gorącej śmietany. Odczekałam ok. 2 minuty i wymieszałam wszystko aby uzyskać jednolitą konsystencję. Śmietanę wystudziłam, a następnie przykryłam i wstawiłam do lodówki na 12 godzin. Po upływie tego czasu śmietanę przelałam do miski miksera. Dodałam serek mascarpone i ubiłam to na sztywny krem. Na koniec do kremu wmieszałam nutellę. 

Do nasączenia:
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej lub inki
3 łyżeczki cukru
200ml wody
opcjonalnie kieliszek wódki lub likieru

Wodę zagotowałam. Kawę i cukier wsypałam do szklanki, zalałam gorącą wodą i wymieszałam. Kawę ostudziłam. W wersji dla dorosłych można do wystudzonego naparu dodać kieliszek wódki lub likieru np. kawowego.

tort czekoladowy tort milky way tort na kakaowym biszkopcie tort z kremem czekoladowym tort urodzinowy tort z traktorem tort dla dziecka
Złożenie tortu:
Na paterze ułożyłam pierwszy blat biszkoptu. Nasączyłam go 1/3 kawy i posmarowałam cienko dżemem wiśniowym. Na tym rozsmarowałam 1/3 kremu i przykryłam drugim biszkoptem. Znów nasączyłam kawą, posmarowałam dżemem i następną częścią kremu. Na tym ułożyłam trzeci blat biszkoptu, nasączyłam go kawą i posmarowałam cienko kremem. Kremem posmarowałam również boki tortu. Resztę kremu przełożyłam do rękawa cukierniczego i zrobiłam rozetki na wierzchu tortu. Dodatkowo ozdobiłam je gwiazdkami z mlecznej czekolady, a na środku ułożyłam opłatek.
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na torty, np.: tort ferrero orzechowo - czekoladowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-ferrero-orzechowo-czekoladowy.html), tort orzechowo - śmietankowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-orzechowo-smietankowy.html), tort orzechowo - kawowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/tort-orzechowo-kawowy.html), tort porzeczkowo - ananasowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/tort-porzeczkowo-ananasowy.html), tort wiśniowo - cytrynowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/tort-wisniowo-cytrynowy.html), truskawkowy torcik serce (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/truskawkowy-torcik-serce.html), tort makowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/tort-makowy.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

tort czekoladowy tort milky way tort na kakaowym biszkopcie tort z kremem czekoladowym tort urodzinowy tort z traktorem tort dla dziecka

tort czekoladowy tort milky way tort na kakaowym biszkopcie tort z kremem czekoladowym tort urodzinowy tort z traktorem tort dla dziecka

tort czekoladowy tort milky way tort na kakaowym biszkopcie tort z kremem czekoladowym tort urodzinowy tort z traktorem tort dla dziecka




























tort czekoladowy tort milky way tort na kakaowym biszkopcie tort z kremem czekoladowym tort urodzinowy tort z traktorem tort dla dziecka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz