piątek, 12 kwietnia 2019

Orzechowy sernik gotowany z rodzynkami

orzechowy sernik gotowany z rodzynkami sernik gotowany z orzechami wloskimi sernik na herbatnikach ciasto z orzechami sernik bez pieczenia sernik na zimno

Na moim blogu znajdziecie już kilka przepisów na serniki gotowane, a to świadczy o dwóch rzeczach. Po pierwsze lubię je ja i moja rodzina. Po drugie są one bardzo łatwe do zrobienia i przede wszystkim szybkie (a to ważna kwestia przy dwójce małych dzieci). Można je robić na różnych spodach, w różnych wersjach smakowych i za każdym razem uzyskać inny efekt. Tym razem połączyłam ser z orzechami włoskimi i rodzynkami. Wyszedł bardzo przyjemny serniczek na herbatnikach, idealny na co dzień i od święta. Oto przepis:

Składniki:
ok. 400g herbatników
1kg sera na sernik w wiaderku
3 jajka
150g masła lub margaryny
1szkl. cukru
2 budynie waniliowe bez cukru na 0,5l mleka
0,5szkl. mleka
2 łyżki zmielonych orzechów włoskich
2 łyżki rodzynek
100g mlecznej czekolady
3 łyżki śmietany 30%
orzechowy sernik gotowany z rodzynkami sernik gotowany z orzechami wloskimi sernik na herbatnikach ciasto z orzechami sernik bez pieczenia sernik na zimno

Sposób przygotowania:
Masło/margarynę włożyłam do garnka. Dodałam ser, cukier i jajka i zaczęłam to podgrzewać, mieszając cały czas, aby uzyskać jednolitą masę. Gdy już wszystko się rozpuściło i połączyło ze sobą, podgrzewałam masę dalej, mieszając już tylko co jakiś czas. Proszki budyniowe rozmieszałam w mleku i gdy masa serowa zaczęła bulgotać, wlałam przygotowaną mieszankę budyniową. Masę intensywnie mieszałam, dalej podgrzewając aż zgęstniała. Na koniec do masy seriwe dodałam orzechy i rodzynki i wymieszałam jeszcze raz. Tortownicę o wymiarach ok. 25x25cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam herbatniki, jeden przy drugim. Na ciastka wyłożyłam połowę masy serowej i ułożyłam drugą warstwę herbatników. Na to wyłożyłam resztę masy serowej i ostatnią warstwę herbatników. Ciasto odstawiłam, aby wystygło. Gdy sernik był wystudzony zrobiłam polewę. Śmietankę podgrzałam, wrzuciłam do niej połamaną czekoladę i mieszałam aż się połączyły w jednolitą polewę. Polewą posmarowałam ciasto i wstawiłam je do lodówki na całą noc. 
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na serniki gotowane: sernik gotowany na ciasteczkowym spodzie (link do przepisu:  https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/12/sernik-gotowany-na-ciasteczkowym-spodzie.html), sernik gotowany z musem truskawkowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/06/sernik-gotowany-z-musem-truskawkowym.html) oraz klasyczny sernik gotowany (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/sernik-gotowany.html).

SMACZNEGO!!!

orzechowy sernik gotowany z rodzynkami sernik gotowany z orzechami wloskimi sernik na herbatnikach ciasto z orzechami sernik bez pieczenia sernik na zimno

orzechowy sernik gotowany z rodzynkami sernik gotowany z orzechami wloskimi sernik na herbatnikach ciasto z orzechami sernik bez pieczenia sernik na zimno

orzechowy sernik gotowany z rodzynkami sernik gotowany z orzechami wloskimi sernik na herbatnikach ciasto z orzechami sernik bez pieczenia sernik na zimno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz