poniedziałek, 1 kwietnia 2019

Ciasto orzechowe z jabłkami

ciasto orzechowe z jablkami ciasto z orzechami wloskimi ciasto orzechowo jablkowe ciasto orzechowo kakaowe ciasto z jablkami szybkie ciasto z orzechow ciasto jada goscie

U mnie ostatnio królują wypieki orzechowe, z dodatkiem orzechów włoskich. Mam ich taką ilość, że żal nie wykorzystać. Do tej pory nie przepadałam jakoś szczególnie za ciastami orzechowymi, bo kiedyś jakieś ciasto próbowałam i nie przypadło mi do gustu, ale to chyba była kwestia kiepskiego przepisu. Ostatnio się to zmieniło i każde ciasto z ich dodatkiem, czy to biszkopt, czy inne ciasto, bardzo mi smakują. Dziś zrobiłam najzwyklejsze w świecie ciasto orzechowe z kakao i startym jabłkiem. Początkowo miały być muffinki, ale w końcu zrobiłam ciasto w tortownicy. Ciasto wyszło bardzo smaczne, wilgotne w środku tak jak zaplanowałam. Co prawda porcja mogłaby być większa aby ciasto było wyższe, ale jak wspomniałam miałam robić muffinki i nie chciałam robić ilości jak dla wojska, dlatego tak wyszło. Oto przepis:

Składniki:
2 jajka
0,5szkl. mleka
6 łyżek oleju
1czubata szklanka mąki tortowej
0,5szkl. zmielonych orzechów włoskich
0,5szkl. cukru kryształu
1 cukier waniliowy
1 czubata łyżeczka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 duże jabłko
ciasto orzechowe z jablkami ciasto z orzechami wloskimi ciasto orzechowo jablkowe ciasto orzechowo kakaowe ciasto z jablkami szybkie ciasto z orzechow ciasto jada goscie

Sposób przygotowania:
Ciasto robiłam metodą jak na muffinki, czyli oddzielnie łączyłam składniki mokre i oddzielnie składniki suche. I tak do jednej miski wybiłam jajka i roztrzepałam je lekko widelcem. Do tak przygotowanych jajek dolałam mleko i olej i wymieszałam do połączenia. W oddzielnej misce wymieszałam składniki suche czyli: mąkę, proszek do pieczenia, cukier zwykły i waniliowy, zmielone orzechy i kakao. Wymieszane składniki suche przesypałam do roztrzepanych jajek i wymieszałam wszystko łyżką do połączenia składników. Jabłko obrałam ze skórki, usunęłam gniazdo nasienne i starłam jabłko na tarce na grubych oczkach. Starte jabłko dodałam do ciasta i wymieszałam. Tortownicę o średnicy 20cm wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia i przelałam ciasto. Ciasto można też zrobić w foremce do babki lub w keksówce. Ciasto piekłam ok. 40 minut w temp. 180 stopni. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika i wystudziłam. Przed podaniem oprószyłam je delikatnie cukrem pudrem. Można też polać ciasto roztopioną czekoladą, ale polecam gorzką bo ciasto samo w sobie jest słodkie.
Zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów na ciasta z orzechami, np.: Ciasto orzechowe z owocami i budyniem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/ciasto-orzechowe-z-budyniem-i-owocami.html), szybkie ciasto z orzechami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/szybkie-ciasto-z-orzechami.html), tort ferrero orzechowo - czekoladowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-ferrero-orzechowo-czekoladowy.html), babkę gotowaną orzechowo - kakaową (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/babka-orzechowo-kakaowa.html), tort orzechowo - kawowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/tort-orzechowo-kawowy.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

ciasto orzechowe z jablkami ciasto z orzechami wloskimi ciasto orzechowo jablkowe ciasto orzechowo kakaowe ciasto z jablkami szybkie ciasto z orzechow ciasto jada goscie

ciasto orzechowe z jablkami ciasto z orzechami wloskimi ciasto orzechowo jablkowe ciasto orzechowo kakaowe ciasto z jablkami szybkie ciasto z orzechow ciasto jada goscie

ciasto orzechowe z jablkami ciasto z orzechami wloskimi ciasto orzechowo jablkowe ciasto orzechowo kakaowe ciasto z jablkami szybkie ciasto z orzechow ciasto jada goscie

ciasto orzechowe z jablkami ciasto z orzechami wloskimi ciasto orzechowo jablkowe ciasto orzechowo kakaowe ciasto z jablkami szybkie ciasto z orzechow ciasto jada goscie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz