niedziela, 4 kwietnia 2021

Sernik w cieście ucieranym

sernik w ciescie ucieranym sernik w ciescie lanym sernik na ciescie bialo czarnym sernik z czekolada sernik z budyniem

Kolejny sernik wylądował na moim stole i również na blogu. Ten sernik powstał z okazji Świąt Wielkanocy. Chciałam na święta zrobić sernik w jakiejś nowej odsłonie Początkowo myślałam o serniku kajmakowym, ale ostatecznie zwyciężył sernik w cieście ucieranym. Inspirację do jego zrobienia znalazłam na tej stronie: Przepis na sernik "w lanym cieście" - niezawodny sernik którego jeszcze nie jedliście - YouTube. Przygotowałam go jednak trochę po mojemu. Zrobiłam go w większej blaszce, więc ciasta starczyło tylko na spód. Na górę dałam jedynie resztę ciasta ciemnego. Do masy serowej dodałam masło, a dałam mniej śmietany. Dodałam też ubite białka i duży budyń. Całość polałam czekoladą. Sernik wyszedł bardzo smaczny i ładnie wygląda po pokrojeniu. Gościom smakował, więc wypiek zaliczam do udanych. Oto przepis:

Składniki na ciasto:

4 jajka

3/4szkl. cukru

0,5szkl. mleka

3/4szkl. oleju

1,5szkl. mąki pszennej tortowej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

2 łyżeczki kakao

Masa serowa:

1kg sera z wiaderka

6 jajek

2 łyżki śmietany 30%

100g masła

1 duży budyń waniliowy bez cukru

3/4szkl. cukru

szczypta soli

Polewa:

4 łyżki śmietany 30%

70g czekolady gorzkiej lub mlecznej

30g białej czekolady

sernik w ciescie ucieranym sernik w ciescie lanym sernik na ciescie bialo czarnym sernik z czekolada sernik z budyniem

Sposób przygotowania:

Składniki na ciasto wyjęłam wcześniej z lodówki, aby nabrały temperatury pokojowej. 4 jajka utarłam z cukrem na puszystą masę. Następnie wlałam mleko i olej i zmiksowałam do połączenia. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Partiami wmiksowałam ją do utartych jajek. 1/3 ciasta zmiksowałam z kakao. Jasne ciasto przelałam do prostokątnej blachy o wymiarach 25x35cm wyłożonej papierem do pieczenia. Na jasne ciasto wylałam łyżką trochę ciemnego ciasta, tworząc esy floresy. Ciasto wstawiłam do piekarnika na 15 minut w temp. 170 stopni. W czasie gdy ciasto się podpiekało, przygotowałam masę serową. Żółtka oddzieliłam od białek. Żółtka utarłam z cukrem, śmietaną i miękkim masłem. Następnie partiami wmiksowałam ser i budyń. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę i wmieszałam je delikatnie drewnianą łyżką do masy serowej. Masę serową wyłożyłam na podpieczone ciasto. Wierzch polałam resztą ciemnego ciasta. Sernik wstawiłam do piekarnika i piekłam ok 50 minut w temp. 170 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu sernik przestudziłam w uchylonym piekarniku, a następnie wyjęłam na kratkę. Wystudzony sernik polałam polewą. 3 łyżki śmietany podgrzałam i rozpuściłam w niej gorzką czekoladę. Polałam ciasto. Białą czekoladę rozpuściłam w łyżce śmietany i również polałam ciasto. Sernik wstawiłam do lodówki do stężenia polewy, a następnie pokroiłam na kawałki.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na serniki, np.:  Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na serniki, np.: Sernik sypany (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Sernik sypany), łatwy sernik na ciastkach (link: Waniliowe Improwizacje: Łatwy sernik na ciastkach), sernik rosyjski (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik rosyjski), sernik klasyczny (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik klasyczny), sernik z galaretką (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik z galaretką), sernik wyśmienity (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik wyśmienity), puszysty sernik na krakersach (link: Waniliowe Improwizacje: Puszysty sernik na krakersach), sernik na ciemnym cieście (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik na ciemnym cieście), sernik na kruchym cieście (z mlekiem skondensowanym) (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik na kruchym cieście (z mlekiem skondensowanym) i inne.

SMACZNEGO!!!

sernik w ciescie ucieranym sernik w ciescie lanym sernik na ciescie bialo czarnym sernik z czekolada sernik z budyniem

sernik w ciescie ucieranym sernik w ciescie lanym sernik na ciescie bialo czarnym sernik z czekolada sernik z budyniem

sernik w ciescie ucieranym sernik w ciescie lanym sernik na ciescie bialo czarnym sernik z czekolada sernik z budyniem

sernik w ciescie ucieranym sernik w ciescie lanym sernik na ciescie bialo czarnym sernik z czekolada sernik z budyniem

sernik w ciescie ucieranym sernik w ciescie lanym sernik na ciescie bialo czarnym sernik z czekolada sernik z budyniem


2 komentarze:

  1. pysznie wygląda ten sernik

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie .dzięki za przepis właśnie dziś wykorzystam.WYGLĄDA PYSZNIE

    OdpowiedzUsuń