poniedziałek, 11 stycznia 2021

Sernik sypany

Sernik sypany sernik na ciescie sypanym sernik z kasza manna sernik z kruszonka sernik staropolski sernik tradycyjny sernik klasyczny szybki sernik sernik blyskawiczny sernik z 1,5kg sera sernik z sera z wiaderka

 Sernik jest dobry na wszystko i na każdą okazję. Dlatego zawsze wtedy gdy nie wiem co upiec, to przeważnie kończy się sernikiem. Przerobiłam już wiele przepisów na serniki, więc mam już swoje typy smakowe. Muszę nieskromnie przyznać, że nabrałam już też sporej wprawy w ich pieczeniu. Od jakiegoś czasu już mi się nie zapadają i wychodzą równiutkie. Dziś postanowiłam przetestować kolejny przepis na sernik, tym razem sypany. Jest to sernik na cieście sypanym, podobnym jak do szarlotki sypanej, w którym miesza się mąkę, kaszę manną i cukier. Ciasto po upieczeniu wychodzi lekko chrupiące. Ciekawie też wygląda. W smaku taki sernik jest fenomenalny. Przepis znalazłam na stronie: Sernik z sypanym ciastem - PrzyslijPrzepis.pl, ale trochę go zmodyfikowałam. Oto moja wersja przepisu:

Masa serowa:

1,5kg sera z wiaderka

200g miękkiego masła

6 jaj

3/4szkl. cukru pudru

olejek waniliowy

1 budyń śmietankowy lub waniliowy bez cukru

2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej

szczypta soli

Sernik sypany sernik na ciescie sypanym sernik z kasza manna sernik z kruszonka sernik staropolski sernik tradycyjny sernik klasyczny szybki sernik sernik blyskawiczny sernik z 1,5kg sera sernik z sera z wiaderka


Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki na ciasto, czyli: mąkę, kaszę, cukier, proszek do pieczenia i budyń w proszku wsypałam do miski. Dodałam pokrojone na kawałki masło w temperaturze pokojowej. Wszystko ugniatałam rękami, aż masło rozetrze się i wymiesza ze składnikami suchymi. Prostokątną tortownicę o wymiarach 24x34cm, wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia, wpuszczając go w obręcz. Papier dodatkowo posmarowałam masłem. Do tak przygotowanej blachy wysypałam ok. 3/4 ciasta i wyrównałam, aby było rozsypane równomiernie. Ser zmiksowałam z masłem i cukrem pudrem i żółtkami. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do masy serowej wymieszałam proszek budyniowy i mąkę ziemniaczaną. Dodałam olejek waniliowy. Na koniec drewnianą łyżką wmieszałam ubitą pianę z białek. Masę serową przełożyłam do blachy. Wierzch posypałam odłożona resztą ciasta. Sernik piekłam godzinę i 10 minut w temperaturze 170 stopni bez termoobiegu i bez nagrzewania piekarnika. Na 10 minut przed końcem pieczenia obkroiłam brzegi sernika nożem żeby sernik się nie zapadł. Sernik studzilam na metalowej kratce przykryty ściereczką.

Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na serniki, np.: sernik rosyjski (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Sernik rosyjski), sernik klasyczny (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik klasyczny), sernik z galaretką (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik z galaretką), sernik wyśmienity (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik wyśmienity), puszysty sernik na krakersach (link: Waniliowe Improwizacje: Puszysty sernik na krakersach), sernik łaciaty (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik łaciaty), łatwy sernik na ciastkach (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/12/atwy-sernik-na-ciastkach.html) i wiele innych.

SMACZNEGO!!!

Sernik sypany sernik na ciescie sypanym sernik z kasza manna sernik z kruszonka sernik staropolski sernik tradycyjny sernik klasyczny szybki sernik sernik blyskawiczny sernik z 1,5kg sera sernik z sera z wiaderka

Sernik sypany sernik na ciescie sypanym sernik z kasza manna sernik z kruszonka sernik staropolski sernik tradycyjny sernik klasyczny szybki sernik sernik blyskawiczny sernik z 1,5kg sera sernik z sera z wiaderka

Sernik sypany sernik na ciescie sypanym sernik z kasza manna sernik z kruszonka sernik staropolski sernik tradycyjny sernik klasyczny szybki sernik sernik blyskawiczny sernik z 1,5kg sera sernik z sera z wiaderka

Sernik sypany sernik na ciescie sypanym sernik z kasza manna sernik z kruszonka sernik staropolski sernik tradycyjny sernik klasyczny szybki sernik sernik blyskawiczny sernik z 1,5kg sera sernik z sera z wiaderka

Sernik sypany sernik na ciescie sypanym sernik z kasza manna sernik z kruszonka sernik staropolski sernik tradycyjny sernik klasyczny szybki sernik sernik blyskawiczny sernik z 1,5kg sera sernik z sera z wiaderka


1 komentarz: