piątek, 22 stycznia 2021

Babka zebra orzechowa

Babka zebra orzechowa babka marmurkowa babka z orzechami laskowymi babka z orzechow laskowych ciasto marmurkowe ciasto zebra ciasto z orzechami laskowymi ciasto z orzechow laskowych


Po ostatnich wypiekach karnawałowych, dziś coś z innej beczki, ale również tradycyjnie. Mianowicie babka zebra z dodatkiem mielonych orzechów laskowych. Babka z typu piaskowych, na oleju, więc nie jest sucha. Babka pięknie pachnąca za sprawą orzechów. Dodatkowo polana czekoladą mleczną z orzeszkami arachidowymi. Takie ciasto jest idealne do codziennej kawy czy herbaty, ale dla mnie może być i od święta. Oto przepis:

Składniki:

4 jajka

1szkl. mąki pszennej tortowej

0,5szkl. mąki ziemniaczanej

1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 łyżeczki kakao naturalnego

3/4szkl. cukru

1 cukier waniliowy

1szkl. oleju

5 łyżek zmielonych orzechów laskowych

1 łyżka mleka

Polewa:

3 łyżki śmietany 30%

90g czekolady mlecznej z orzeszkami arachidowymi

Babka zebra orzechowa babka marmurkowa babka z orzechami laskowymi babka z orzechow laskowych ciasto marmurkowe ciasto zebra ciasto z orzechami laskowymi ciasto z orzechow laskowych


Sposób przygotowania:

Składniki na babkę wyjęłam wcześniej, żeby nabrały temperatury pokojowej. Jajka utarłam z cukrem zwykłym i waniliowym na jasną puszystą masę. Mąkę pszenną tortową przesiałam i wymieszałam z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia. Mieszankę mąki dodawałam partiami do utartych jajek i mieszałam do połączenia. Można to robić łyżką lub mikserem na najniższych obrotach. Następnie do ciasta dolałam powoli olej, miksując przy tym ciasto mikserem. Na koniec do ciasta dodałam zmielone orzechy laskowe i znów zmiksowałam do połączenia. Ciasto podzieliłam na dwie równe części. Do jednej części dodałam kakao i mleko i wymieszałam. Formę keksówkę (o wymiarach 12x30cm lub 12x35cm) posmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia. Do tak przygotowanej formy wylewałam na środek łyżkę ciasta jasnego i ciemnego i tak do skończenia obydwu rodzajów ciasta. Blachę wstawiłam do piekarnika i piekłam ciasto do suchego patyczka (ok. 50-60min) w temperaturze 175 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu ciasto wystudziłam na metalowej kratce. Śmietanę podgrzałam i wrzuciłam do niej połamaną na kawałki czekoladę. Po około 2 minutach czekoladę wymieszałam i posmarowałam nią wierzch i boki ciasta. Gdy polewa zastygnie, babkę można pokroić i podać.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na babki, np.: babka hrabina (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Babka hrabina), czekoladowa babka z wiśniami (link: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowa babka z wiśniami), babka zebra z kisielem (link: Waniliowe Improwizacje: Babka zebra z kisielem), cytrynowa babka na oleju (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowa babka na oleju), dwukolorowa babka gotowana (link: Waniliowe Improwizacje: Dwukolorowa babka gotowana), babka piaskowa na oleju (link: Waniliowe Improwizacje: Babka piaskowa na oleju) i inne.

SMACZNEGO!!!

Babka zebra orzechowa babka marmurkowa babka z orzechami laskowymi babka z orzechow laskowych ciasto marmurkowe ciasto zebra ciasto z orzechami laskowymi ciasto z orzechow laskowych

Babka zebra orzechowa babka marmurkowa babka z orzechami laskowymi babka z orzechow laskowych ciasto marmurkowe ciasto zebra ciasto z orzechami laskowymi ciasto z orzechow laskowych

Babka zebra orzechowa babka marmurkowa babka z orzechami laskowymi babka z orzechow laskowych ciasto marmurkowe ciasto zebra ciasto z orzechami laskowymi ciasto z orzechow laskowych


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz