sobota, 6 lutego 2021

Sernik z mlekiem skondensowanym

sernik z mlekiem skondensowanym sernik na herbatnikach sernik na ciastkach sernik bez spodu sernik puszysty sernik delikatny sernik z orzechami laskowymi sernik z sera z wiaderka

 Jak już wiele razy pisałam, sernik to jedno z moich ulubionych ciast. Uważam, że sernik jest idealny na każdą okazję, jak i bez okazji. I wcale nie musi być nudny, bo można go zrobić na przeróżne sposoby, otrzymując za każdym razem inny smak i wygląd. Ja dziś zdecydowałam się na sernik na ciastkach, dokładnie na kakaowych herbatnikach, z masą serową z dodatkiem mleka skondensowanego niesłodzonego i z budyniem kokosowym. Sernik wyszedł bardzo delikatny i puszysty. Do tego nie jest bardzo pracochłonny. Oto przepis:

Składniki:

1kg sera z wiaderka

5 jaj

3/4szkl. cukru

100g masła

125ml mleka skondensowanego niesłodzonego

1 budyń bez cukru o smaku kokosowym

2 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej

szczypta soli

ok. 15szt. kakaowych herbatników

kilka jasnych kruchych ciastek

1 czubata łyżka zmielonych orzechów laskowych

cukier puder do posypania

sernik z mlekiem skondensowanym sernik na herbatnikach sernik na ciastkach sernik bez spodu sernik puszysty sernik delikatny sernik z orzechami laskowymi sernik z sera z wiaderka

Sposób przygotowania:

Kwadratową tortownicę o wymiarach 25x25cm wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam kakaowe herbatniki, docinając je do wymiarów formy. Jajka ogrzałam do temperatury pokojowej. Żółtka oddzieliłam od białek. Masło stopiłam i odstawiłam do przestygnięcia. Żółtka przełożyłam do miski miksera. Dosypałam cukier i zaczęłam ucierać. W trakcie ucierania dolałam mleko skondensowane niesłodzone. W tym momencie warto osłonić mikser ściereczką lub ręcznikiem papierowym bo masa będzie rzadka i może chlapać. Gdy składniki się połączyły dodałam budyń w proszku i mąkę pszenną tortową. Następnie dolałam przestudzone masło.  Ponownie wszystko zmiksowałam. Następnie do tak utartej masy dodawałam po łyżce ser i miksowałam aż składniki się połączyły. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Ubitą pianę przełożyłam do masy serowej i wymieszałam drewnianą łyżką. Masę serową wyłożyłam na herbatniki. Wierzch posypałam rozdrobnionymi ciastkami kruchymi wymieszanymi ze zmielonymi orzechami laskowymi. Sernik piekłam godzinę w temperaturze 175 stopni bez termoobiegu. Na około 10 minut przed końcem pieczenia, blachę wysunęłam i obkroiłam brzegi ciasta, oddzielając je od ścian tortownicy. W ten sposób sernik nie zapadnie się na środku. Sernik pozostawiłam do przestygnięcia w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach, a następnie wyjęłam na kratkę. Gdy wystygł dodatkowo schłodziłam go w lodówce, ale nie jest to konieczne. Przed podaniem sernik oprószyłam cukrem pudrem.

Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na serniki, np.: Sernik sypany (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Sernik sypany), łatwy sernik na ciastkach (link: Waniliowe Improwizacje: Łatwy sernik na ciastkach), sernik rosyjski (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik rosyjski), sernik klasyczny (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik klasyczny), sernik z galaretką (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik z galaretką), sernik wyśmienity (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik wyśmienity), puszysty sernik na krakersach (link: Waniliowe Improwizacje: Puszysty sernik na krakersach), sernik na ciemnym cieście (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik na ciemnym cieście) i inne.

SMACZNEGO!!!

sernik z mlekiem skondensowanym sernik na herbatnikach sernik na ciastkach sernik bez spodu sernik puszysty sernik delikatny sernik z orzechami laskowymi sernik z sera z wiaderka

sernik z mlekiem skondensowanym sernik na herbatnikach sernik na ciastkach sernik bez spodu sernik puszysty sernik delikatny sernik z orzechami laskowymi sernik z sera z wiaderka

sernik z mlekiem skondensowanym sernik na herbatnikach sernik na ciastkach sernik bez spodu sernik puszysty sernik delikatny sernik z orzechami laskowymi sernik z sera z wiaderka


2 komentarze:

  1. Na pewno smaczny, muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno smaczny, muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń