sobota, 13 marca 2021

Sernik na kruchym cieście (z mlekiem skondensowanym)

sernik na kruchym ciescie z mlekiem skondensowanym sernik z mlekiem skondensowanym slodzonym sernik szybki do zrobienia sernik z pieciu jaj delikatny i puszysty sernik

Wielokrotnie pisałam w moich postach o zaletach serników i o tym, że można je zrobić w nieskończonej liczbie odsłon. I dziś właśnie kolejna z nich, a mianowicie sernik na kruchym cieście z mąki krupczatki, z dodatkiem mleka skondensowanego słodzonego. Ostatnio zauważyłam, że sernik z mlekiem skondensowanym jest na topie, więc postanowiłam również spróbować. Ale nie byłabym sobą, gdybym nie zmodyfikowała powszechnie krążących przepisów. Podstawową modyfikacją, jaką zrobiłam, jest to, że zmniejszyłam ilość mleka skondensowanego o połowę, bo chciałam, żeby sernik nie był aż tak słodki i ciężki. Sernik zrobiłam na cienkiej warstwie ciasta kruchego z mąki krupczatki i posypałam go cukrem pudrem. Sernik wyszedł bardzo smaczny. Oto przepis:

Kruchy spód:

1szkl. mąki krupczatki

1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

szczypta soli

1/4szkl. cukru

70g masła

1 żółtko

Masa serowa:

1kg sera w wiaderku

5 jaj

0,5 puszki mleka skondensowanego słodzonego

1 płaska łyżka cukru pudru

1 duży budyń śmietankowy (64g)

szczypta soli

kilka kropel aromatu waniliowego do ciast

sernik na kruchym ciescie z mlekiem skondensowanym sernik z mlekiem skondensowanym slodzonym sernik szybki do zrobienia sernik z pieciu jaj delikatny i puszysty sernik

Sposób przygotowania:

Do miski wsypałam mąkę krupczatkę, proszek do pieczenia i sól. Dodałam żółtko i pokrojone drobno masło. Podane składniki wymieszałam rękami na coś na kształt okruchów/kruszonki. Około 3/4 tak przygotowanego ciasta wyłożyłam do kwadratowej blaszki o wymiarach 25x25cm wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto lekko ugniotłam i odstawiłam na czas przygotowania masy serowej. 

Żółtka oddzieliłam od białek i zmiksowałam z cukrem pudrem, proszkiem budyniowym i mlekiem skondensowanym. Następnie dalej miksując, dodawałam po łyżce biały ser i miksowałam do połączenia. W oddzielnej misce ubiłam białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Ubitą pianę przełożyłam do masy serowej. Dodałam olejek waniliowy i drewnianą łyżką ostrożnie wszystko wymieszałam. Masę serową wyłożyłam na przygotowane ciasto. Wierzch posypałam pozostałym ciastem. Sernik piekłam około godzinę w temperaturze 175 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu sernik pozostawiłam w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach i dopiero po przestygnięciu wyjęłam go z piekarnika. Gdy sernik dobrze wystygł, oprószyłam go cukrem pudrem i pokroiłam na kawałki.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na serniki, np.: Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na serniki, np.: Sernik sypany (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Sernik sypany), łatwy sernik na ciastkach (link: Waniliowe Improwizacje: Łatwy sernik na ciastkach), sernik rosyjski (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik rosyjski), sernik klasyczny (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik klasyczny), sernik z galaretką (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik z galaretką), sernik wyśmienity (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik wyśmienity), puszysty sernik na krakersach (link: Waniliowe Improwizacje: Puszysty sernik na krakersach), sernik na ciemnym cieście (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik na ciemnym cieście) i inne.

Smacznego!!!

sernik na kruchym ciescie z mlekiem skondensowanym sernik z mlekiem skondensowanym slodzonym sernik szybki do zrobienia sernik z pieciu jaj delikatny i puszysty sernik

sernik na kruchym ciescie z mlekiem skondensowanym sernik z mlekiem skondensowanym slodzonym sernik szybki do zrobienia sernik z pieciu jaj delikatny i puszysty sernik

sernik na kruchym ciescie z mlekiem skondensowanym sernik z mlekiem skondensowanym slodzonym sernik szybki do zrobienia sernik z pieciu jaj delikatny i puszysty sernik

sernik na kruchym ciescie z mlekiem skondensowanym sernik z mlekiem skondensowanym slodzonym sernik szybki do zrobienia sernik z pieciu jaj delikatny i puszysty sernik


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz