czwartek, 4 marca 2021

Babka piaskowa dwukolorowa

babka piaskowa dwukolorowa babka piaskowa bezglutenowa ciasto bezglutenowe babka wielkanocna babka na mace ziemniaczanej i kokosowej

Za miesiąc Wielkanoc, więc powoli możemy myśleć i planować wielkanocne dania i wypieki. Mi Wielkanoc najbardziej kojarzy się z babkami i w okresie okołowielkanocnym dość często je przygotowuje. Jest to taki mały trening, szansa na sprawdzenie przepisów itp. Dlatego też dziś mam dla was przepis właśnie na babkę. Jest to klasyczna babka piaskowa, dwukolorowa, ale zrobiona na mące ziemniaczanej i kokosowej, a więc bezglutenowa. Idealna również dla alergików, uczulonych na gluten. Nie przedłużając, oto przepis:

Składniki:

4 jaja

1szkl. cukru lub innego słodzidła (ja dałam cukier i erytrol pół na pół)

200g masła

1i3/4szkl. mąki ziemniaczanej

1 łyżka mąki kokosowej

1 łyżeczka proszku do pieczenia (najlepiej bezglutenowego)

2 łyżeczki kakao

babka piaskowa dwukolorowa babka piaskowa bezglutenowa ciasto bezglutenowe babka wielkanocna babka na mace ziemniaczanej i kokosowej


Sposób przygotowania:

Masło roztopiłam w rondelku i odstawiłam, żeby przestygło. Jajka wybiłam do miski miksera. Dosypałam cukier i erytrol i utarłam na puszystą masę. Mąkę ziemniaczaną wymieszałam z mąką kokosową i proszkiem do pieczenia i wsypałam do masy jajecznej. Wszystko wymieszałam do uzyskania jednolitej konsystencji. Na koniec cienkim strumieniem wlałam do ciasta roztopione i przestudzone masło i znów wymieszałam do połączenia składników. Większą część ciasta przełożyłam do silikonowej formy na babkę z kominem. Resztę ciasta wymieszałam z kakao i wyłożyłam do formy na jasne ciasto. Ciasto przemieszałam trochę widelcem, żeby powstały wzorki w cieście po upieczeniu. Babkę piekłam do suchego patyczka w temperaturze 175 stopni bez termoobiegu. W praktyce zajęło mi to około godziny. Po upieczeniu babkę wystudziłam poza piekarnikiem. Można ją przed podaniem posypać cukrem pudrem lub polać czekoladą.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na babki, np.: babka zebra orzechowa (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Babka zebra orzechowa), babka hrabina (link: Waniliowe Improwizacje: Babka hrabina), czekoladowa babka z wiśniami (link: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowa babka z wiśniami), babka zebra z kisielem (link: Waniliowe Improwizacje: Babka zebra z kisielem), cytrynowa babka na oleju (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowa babka na oleju), cytrynowa babka na białkach (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowa babka na białkach), babka piaskowa na oleju (link: Waniliowe Improwizacje: Babka piaskowa na oleju) i inne.

SMACZNEGO!!!

babka piaskowa dwukolorowa babka piaskowa bezglutenowa ciasto bezglutenowe babka wielkanocna babka na mace ziemniaczanej i kokosowej

babka piaskowa dwukolorowa babka piaskowa bezglutenowa ciasto bezglutenowe babka wielkanocna babka na mace ziemniaczanej i kokosowej

babka piaskowa dwukolorowa babka piaskowa bezglutenowa ciasto bezglutenowe babka wielkanocna babka na mace ziemniaczanej i kokosowej

babka piaskowa dwukolorowa babka piaskowa bezglutenowa ciasto bezglutenowe babka wielkanocna babka na mace ziemniaczanej i kokosowej


2 komentarze:

  1. Witam czy mąkę kokosową mozna zastąpić mąką ryzowa lub kukurydziana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie próbowałam, ale myślę że tak, zwłaszcza kukurydzianą, chociaż mąka kokosowa daje fajny posmak

      Usuń