piątek, 12 marca 2021

Ciasto na kefirze z wiśniami

Ciasto na kefirze z wisniami ciasto z kefirem ciasto z wisniami z kompotu szybkie ciasto waniliowe babka z wisniami ekspresowe ciasto na kefirze

 

Staram się, aby na każdy weekend było w moim domu ciasto własnej roboty. Wiadomo, że nie zawsze jest dużo czasu na pieczenie przy dwójce małych dzieci. Dodatkowo dzieci często towarzyszą mi w kuchni i chcą pomagać mamie w pieczeniu, więc ostatnio wybieram ciasta dość szybkie i proste do zrobienia. Dziś sięgnęłam po jedno z nich, a mianowicie ciasto na kefirze z dodatkiem wiśni z kompotu. To ciasto wychodzi bardzo wilgotne bo jest i na kefirze i na oleju. Jest dobre jeszcze lekko ciepłe, więc na spróbowanie nie trzeba długo czekać. Przepis na to ciasto zaczerpnęłam ze strony: 6 niebo - przy stole: błyskawiczne ciasto na kefirze (6niebokuchnia.blogspot.com) Oto on:

Składniki:

2,5szkl. mąki pszennej tortowej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

3/4szkl cukru

3 jajka

0,5szkl. oleju

300ml kefiru naturalnego

kilka kropel aromatu waniliowego do ciast

wiśnie z kompotu

mąka do obtoczenia wiśni

Dodatkowo:

masło i kasza manna do wysypania formy

cukier puder do posypania ciasta

Ciasto na kefirze z wisniami ciasto z kefirem ciasto z wisniami z kompotu szybkie ciasto waniliowe babka z wisniami ekspresowe ciasto na kefirze

Sposób przygotowania:

Mąkę pszenną tortową przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Jajka wybiłam do miski. Dosypałam cukier i miksowałam 2-3 minuty, aż jajka nabrały lekkiej puszystości. Dolałam olej i kefir i zmiksowałam do połączenia składników. Do masy dosypałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wymieszałam. Na koniec dodałam jeszcze aromat waniliowy. Formę keksówkę o wymiarach 12x35cm wysmarowałam masłem i wysypałam kaszą manną. Przełożyłam do niej przygotowane ciasto. Wiśnie odsączyłam z kompotu i obtoczyłam w mące pszennej. Następnie wyłożyłam je na wierzch ciasta i lekko powciskałam. Ciasto wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam je do suchego patyczka w temperaturze 170 stopni (ok. 50-55minut). Po upieczeniu ciasto wystudziłam poza piekarnikiem. Przed podaniem posypałam je cukrem pudrem.

Zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów na ciasta z wiśniami, np.: czekoladowa babka z wiśniami (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowa babka z wiśniami), tort czekoladowo - śmietanowy (link: Waniliowe Improwizacje: Tort czekoladowo - śmietankowy), jogurtowe ciasto czekoladowe z wiśniami (Waniliowe Improwizacje: Jogurtowe ciasto czekoladowe z wiśniami), ciasto z ciepłymi lodami (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto z ciepłymi lodami)

SMACZNEGO!!!

Ciasto na kefirze z wisniami ciasto z kefirem ciasto z wisniami z kompotu szybkie ciasto waniliowe babka z wisniami ekspresowe ciasto na kefirze

Ciasto na kefirze z wisniami ciasto z kefirem ciasto z wisniami z kompotu szybkie ciasto waniliowe babka z wisniami ekspresowe ciasto na kefirze

Ciasto na kefirze z wisniami ciasto z kefirem ciasto z wisniami z kompotu szybkie ciasto waniliowe babka z wisniami ekspresowe ciasto na kefirze

Ciasto na kefirze z wisniami ciasto z kefirem ciasto z wisniami z kompotu szybkie ciasto waniliowe babka z wisniami ekspresowe ciasto na kefirze


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz