piątek, 24 lipca 2020

Tort czekoladowo - śmietankowy

tort czekoladowo smietankowy naked cake tort z wisniami biszkopt kakaowy z bialek biszkopt na bialkach tort z czekolada tort urodzinowy

Dziś drugie urodzinki mojej kochanej córci, więc grzechem byłoby, gdyby mama nie zrobiła dla niej torcika. Starszy brat z resztą skrupulatnie pilnował i dopytywał już od kilku dni czy zrobimy tort dla jego siostrzyczki. Nie mogłam więc odmówić. Z braku czasu powstał taki szybki i prosty torcik czekoladowo - śmietankowy na bazie kakaowego biszkoptu z białek, kremu budyniowego o smaku śmietankowym i bitej śmietany. Tort prosty smakowo i wizualnie, bo zrobiony z tego co pod ręką, gdzieś pomiędzy przetworami z ogórków i fasolki szparagowej, ale bardzo smaczny. Solenizantka prosiła o dokładkę, więc to najważniejsze. Oto przepis:

Biszkopt:
ok. 250g białek
szczypta soli
0,5szkl. cukru
150g maki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki kakao
80g masła

Krem budyniowy:
2 budynie śmietankowe bez cukru na 0,5l mleka
750ml mleka
4 łyżki cukru
1 czubata łyżka mąki pszennej tortowej
ok. 120g masła

Pozostałe składniki:
300ml śmietany 30%
1,5 opakowania śmietan - fixu
1 plaska łyżeczka cukru waniliowego
kilka kostek gorzkiej czekolady
wiśnie do dekoracji
250ml zaparzonej kawy rozpuszczalnej, cappuccino, lub inki do nasączenia
tort czekoladowo smietankowy naked cake tort z wisniami biszkopt kakaowy z bialek biszkopt na bialkach tort z czekolada tort urodzinowy

Sposób przygotowania:
Masło na biszkopt roztopiłam i odstawiłam do wystygnięcia. Białka w temperaturze pokojowej ubiłam ze szczyptą soli na sztywna pianę. Następnie ciągle miksując, wsypałam cukier i ubijałam piane aż stała się lśniąca. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia i kakao. Następnie dodałam ją partiami do ubitej piany na przemian z masłem i wymieszałam łyżką do połączenia składników. Gotowe ciasto przełożyłam do tortownicy o średnicy 20cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam do suchego patyczka w temp. 170 stopni bez termoobiegu. W praktyce zajęło mi to ok. 30 minut. Po upieczeniu biszkopt studziłam na metalowej kratce. Po wystygnięciu biszkopt wyjęłam z formy i przekroiłam na 3 równe blaty. 
500ml mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozrobiłam budynie, cukier i mąkę i przelałam mieszankę na gotujące się mleko. Ciągle mieszając, ugotowałam gęsty budyń. Budyń odstawiłam do wystygnięcia, po czym zmiksowałam go z miękkim masłem. 
Na paterze ułożyłam pierwszy blat biszkoptu i nasączyłam go kilkoma łyżkami kawy. Na biszkopcie rozsmarowałam ok. 1/3 kremu budyniowego i przykryłam drugim blatem. Znów nasączyłam ciasto kawą i rozsmarowałam kolejną część kremu budyniowego. Na to ułożyłam trzeci blat biszkoptu, nasączyłam resztą kawy i posmarowałam resztą kremu, wyrównując powierzchnię. Wygładziłam też boki tortu. Tort odstawiłam do lodówki żeby krem zgęstniał. Zimną śmietanę ubiłam z cukrem waniliowym i śmietan - fixami na sztywny krem. Połową śmietany posmarowałam wierzch tortu, a resztę przełożyłam do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki i wycisnęłam rozetki na wierzchu tortu dookoła. Czekoladę starłam na tarce na drobnych oczkach i posypałam środek tortu. Przed podaniem tort udekorowałam wiśniami.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na torty, np.: łatwy tort truskawkowy (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/04/atwy-tort-truskawkowy.html), tort oreo (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/07/tort-oreo.html), tort czekoladowo - orzechowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/07/tort-czekoladowo-orzechowy.html), tort ferrero (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-ferrero-orzechowo-czekoladowy.html), tort jagodowo - kokosowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-jagodowo-kokosowy.html), tort orzechowo - kawowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/tort-orzechowo-kawowy.html) i wiele innych.

SMACZNEGO!!!
tort czekoladowo smietankowy naked cake tort z wisniami biszkopt kakaowy z bialek biszkopt na bialkach tort z czekolada tort urodzinowy

tort czekoladowo smietankowy naked cake tort z wisniami biszkopt kakaowy z bialek biszkopt na bialkach tort z czekolada tort urodzinowy

tort czekoladowo smietankowy naked cake tort z wisniami biszkopt kakaowy z bialek biszkopt na bialkach tort z czekolada tort urodzinowy

tort czekoladowo smietankowy naked cake tort z wisniami biszkopt kakaowy z bialek biszkopt na bialkach tort z czekolada tort urodzinowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz