sobota, 11 kwietnia 2020

Łatwy tort truskawkowy

latwy tort truskawkowy latwy tort urodzinowy tort owocowy tort smietanowo truskawkowy tort z bita smietana tort z galaretka tort na biszkopcie budyniowym biszkopt z budyni biszkopt budyniowy

Już dawno nie było na moim blogu nic nowego w dziale tortów, więc dziś mam dla was fajny i bardzo łatwy do zrobienia tort truskawkowy. Można go zrobić na urodziny, rocznicę, komunię, chrzciny itp. Wystarczy dobrać odpowiednią dekorację. Tort jest delikatny, lekki, dobrze nasączony, przyjemnie owocowy. Do tego łatwo i dość szybko się go robi. Tort zrobiłam na budyniowym biszkopcie bez proszku do pieczenia. Krem to ubita śmietana połączona z galaretką truskawkową i dżemem truskawkowym. Tort otynkowałam kremem budyniowym o smaku śmietankowym. Na wierzch wylałam trochę galaretki wymieszanej z dżemem truskawkowym. Oto dokładny przepis:

Składniki na biszkopt:
4 jajka
0,5szkl. cukru
1 cukier waniliowy
1/3szkl. mąki tortowej
2 budynie waniliowe bez cukru po 40g
szczypta soli

Krem truskawkowy:
400ml śmietany 30%
2 galaretki truskawkowe
2 łyżki dżemu truskawkowego

Krem budyniowy:
1,5szkl. mleka
1budyń śmietankowy bez cukru 40g
3 łyżki cukru
1 płaska łyżka mąki tortowej
100g miękkiego masła

Dodatkowo:
0,5 galaretki truskawkowej
2 łyżki dżemu truskawkowego
sok z cytryny
latwy tort truskawkowy latwy tort urodzinowy tort owocowy tort smietanowo truskawkowy tort z bita smietana tort z galaretka tort na biszkopcie budyniowym biszkopt z budyni biszkopt budyniowy

Sposób przygotowania:
Jajka na biszkopt wyjęłam z lodówki na ok. godzinę przed pieczeniem żeby się nieco ogrzały. Oddzieliłam żółtka od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do ubitej piany, ciągle miksując, dodawałam cukier zwykły i waniliowy i miksowałam do jego rozpuszczenia. Gdy piana zrobiła się błyszcząca, dodałam stopniowo po jednym żółtku i ubijałam pianę dalej do połączenia składników. Mąkę przesiałam z proszkiem budyniowym i dodałam do masy jajecznej. Wszystko wymieszałam i przelałam do tortownicy o średnicy 20cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam ok. 40 minut w temp. 180 stopni bez termoobiegu i bez nagrzewania piekarnika. Po upieczeniu biszkopt od razu wyjęłam i wystudziłam go w formie na metalowej kratce. Wystudzony biszkopt przekroiłam na trzy równe blaty. Do nasączenia blatów użyłam soku z cytryny wymieszanego z przegotowaną letnią wodą i cukrem w proporcji ok: 1/4szkl. soku z cytryny, 3/4szkl. wody i 2 łyżeczki cukru. 
Dwie galaretki truskawkowe rozpuściłam w 400ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Dobrze schłodzoną śmietanę przelałam do wysokiej miski i ubijałam ją mikserem na najwyższych obrotach do uzyskania dość gęstego i sztywnego kremu. Do ubitej śmietany dodawałam po łyżce wystudzoną galaretkę i miksowałam na najniższych obrotach do połączenia składników. Na koniec dodałam dżem truskawkowy i jeszcze raz zmiksowałam. Krem przed nałożeniem na tort schłodziłam kilka minut w lodówce żeby dobrze zgęstniał. Na paterze ułożyłam pierwszy blat biszkoptu, nasączyłam go i posmarowałam częścią kremu. Na kremie ułożyłam kolejny biszkopt, nasączyłam go i rozsmarowałam drugą część kremu. Na to położyłam ostatni blat biszkoptu, nasączyłam go i rozsmarowałam resztę kremu. Tort odstawiłam do lodówki.
Jedną szklankę mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy, mąkę i cukier. Mieszankę wlałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń wystudziłam. Miękkie masło rozmiksowałam i dodałam do niego wystudzony budyń, miksując do uzyskania jednolitego kremu. Kremem budyniowym posmarowałam wierzch i boki tortu. Część kremu przełożyłam do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki i zrobiłam nieduże rozetki na wierzchu tortu.  0,5 galaretki truskawkowej rozpuściłam w 3/4szkl. gorącej wody. Gdy wystygła wymieszałam ją z dżemem. Gdy galaretka była już mocno stężała wyłożyłam ją na wierzch tortu. Tort ponownie wstawiłam do lodówki i chłodziłam go przez całą noc.
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na torty i ciasta orzechowe, np.: ciasto orzechowe z kremem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/09/ciasto-orzechowe-z-kremem.html), gotowana babka orzechowa (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/04/gotowana-babka-orzechowa.html), ciastka amerykańskie (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/ciastka-amerykanskie.html), ciasto orzechowe z jabłkami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/04/ciasto-orzechowe-z-jabkami.html), tort orzechowo - śmietankowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-orzechowo-smietankowy.html), tort orzechowo - kawowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/tort-orzechowo-kawowy.html), tort czekoladowo - orzechowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/07/tort-czekoladowo-orzechowy.html), tort ferrero orzechowo - czekoladowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/03/tort-ferrero-orzechowo-czekoladowy.html), szybkie ciasto z orzechami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/szybkie-ciasto-z-orzechami.html).

SMACZNEGO!!!
latwy tort truskawkowy latwy tort urodzinowy tort owocowy tort smietanowo truskawkowy tort z bita smietana tort z galaretka tort na biszkopcie budyniowym biszkopt z budyni biszkopt budyniowy

latwy tort truskawkowy latwy tort urodzinowy tort owocowy tort smietanowo truskawkowy tort z bita smietana tort z galaretka tort na biszkopcie budyniowym biszkopt z budyni biszkopt budyniowy

latwy tort truskawkowy latwy tort urodzinowy tort owocowy tort smietanowo truskawkowy tort z bita smietana tort z galaretka tort na biszkopcie budyniowym biszkopt z budyni biszkopt budyniowy


10 komentarzy:

  1. Ekstra ładnie wygląda ten tort truskawkowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. smacznie wygląda aż spróbuję taki upiec

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Na jaką tortownice jest biszkopt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w przepisie na tortownicę o średnicy ok 20cm

      Usuń
    2. Przepraszam nie zauważyłam,dziękuję. A jakbym chciała zrobić biszkopt na tortownice o sr.24 cm to jakie musialyby byc proporcje?

      Usuń
    3. Nie robiłam w takiej, ale myślę że trzeba byłoby zwiększyć o 1/4 składniki, czyli 1 jajko więcej i po 1/4 każdego składnika więcej

      Usuń
    4. I na krem tez wszystkiego wiecej?

      Usuń
    5. Tak, chyba ze chce pani cieńsze warstwy

      Usuń
    6. Aha dobrze dziękuję

      Usuń