sobota, 4 kwietnia 2020

Kawa po koreańsku (dalgona caffee)

kawa po koreansku kawa koreanska dalgona caffee kawa azjatycka kawa z mlekiem kawa z pianka

Dziś mam dla was przepis trochę odbiegający od tematyki mojego bloga, bo nie jest to ani ciasto, ani żadne danie do jedzenia, a napój, a dokładnie kawa. Postanowiłam wypróbować popularny ostatnio przepis na kawę po koreańsku, bo spotkałam się z wieloma zachwytami na temat tego sposobu przygotowania kawy. Kawę bardzo lubię. Mam swoją ulubioną, którą piję codziennie i szczerze mówiąc rzadko sięgam po coś innego w tej dziedzinie, ale ta kawa tak ładnie i zachęcająco wygląda, że postanowiłam się skusić. Oto przepis:

Składniki:
3/4szkl. mleka
2 łyżki kawy rozpuszczalnej (najlepiej łagodnej w smaku)
2 łyżki cukru
2-3 łyżki gorącej wody

Sposób przygotowania:
Tą kawę można podać na gorąco lub na zimno. Z uwagi na porę roku i temperaturę na zewnątrz, ja zdecydowałam się na wersję na gorąco. Mleko odmierzyłam i przelałam do rondelka. Podgrzewałam je, a gdy się zagotowało, zdjęłam z palnika i przelałam do szklanki. Do miseczki wsypałam kawę rozpuszczalną i cukier. Dodałam gorącą wodę i za pomocą miksera ubijałam składniki, aż zrobiła się z nich pianka przypominająca wyglądem krem do tortu. Piankę kawową wyłożyłam do szklanki na gorące mleko. I kawa gotowa. Przed wypiciem najlepiej wszystko wymieszać.
Teraz kilka moich odczuć na temat tej kawy. Kawa jest bardzo smaczna, ale... Ja zazwyczaj piję kawę dość delikatną, z jednej łyżeczki kawy rozpuszczalnej, niemal pół na pół z gorącym mlekiem. Składniki dalgona coffee więc pokrywają się z moimi preferencjami. Jednakże kawa w tej wersji jest dużo mocniejsza, bo tu są aż dwie łyżki. Dodatkowo kawa wychodzi bardzo słodka, co dla osoby takiej jak ja, słodzącej tylko pół łyżeczki cukru, jest bardzo słodkie. Pomyślałam więc, że następnym razem zmniejszę proporcje kawy i cukru o połowę i powinno być ok. Kawa jednak urzeka swoim wyglądem i konsystencją. Pianka ma fajną konsystencję, delikatną, leciutką i w ładnym kolorze. Po wymieszaniu z mlekiem, przynajmniej gorącym, kawa zyskuje bardzo aksamitną konsystencję, a na powierzchni dalej utrzymuje się mała pianka. Jestem ciekawa jak wam ta kawa posmakuje. 

SMACZNEGO!!!
kawa po koreansku kawa koreanska dalgona caffee kawa azjatycka kawa z mlekiem kawa z pianka

kawa po koreansku kawa koreanska dalgona caffee kawa azjatycka kawa z mlekiem kawa z pianka

1 komentarz:

  1. Czy można kawę rozpuszczalną zamienić na kawę świeżo-mieloną?

    OdpowiedzUsuń