środa, 8 kwietnia 2020

Pizza z patelni z parówkami

pizza z patelni z parowkami pizza z parowkami w brzegach pizza sloneczko pizza z pieczarkami i serem szybka i prosta pizza

Korzystając z tego, że po około miesięcznych poszukiwaniach, udało mi się dostać w sklepie drożdże, to nadrabiam ostatnio przepisy z drożdżami w roli głównej. Tym razem powstała pyszna pizza z patelni z parówkami zatopionymi w brzegach ciasta. Zrobiłam ją na patelni, żeby nie odpalać piekarnika w te ciepłe i słoneczne dni i nie nagrzewać dodatkowo mieszkania. Jeśli ktoś jednak woli, to można ją oczywiście przygotować w piekarniku. Oto przepis:

Składniki:
3/4szkl. mąki pszennej tortowej
0,5 łyżeczki soli
0,5 łyżeczki cukru
2 łyżki oleju
10g świeżych drożdży
0,5szkl. mleka
4 parówki
3 plastry sera żółtego gouda
3 pieczarki
0,5 cebuli
1 łyżka ketchupu pikantnego
szczypta ziół prowansalskich
sól, pieprz
pizza z patelni z parowkami pizza z parowkami w brzegach pizza sloneczko pizza z pieczarkami i serem szybka i prosta pizza

Sposób przygotowania:
Drożdże wkruszyłam do miseczki. Dodałam cukier, łyżeczkę mąki i letnie mleko. Wymieszałam dokładnie i odstawiłam na kilkanaście minut. Resztę mąki i sól wsypałam do miski. Dolałam olej i wyrośnięty zaczyn. Zagniotłam jednolite ciasto i odstawiłam je do wyrośnięcia. Pieczarki obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Cebulę drobno pokroiłam. Razem z pieczarkami przesmażyłam ją na niedużej ilości oleju. Usmażone przyprawiłam solą i pieprzem. Wyrośnięte ciasto rozwałkowałam na cienki okrągły placek. Z parówek zdjęłam folię i pokroiłam każdą na 4 części. Kawałki parówek ułożyłam ok 4cm od brzegów ciasta, tworząc z nich okrąg. Przykryłam je brzegami ciasta, tak aby całe były zakryte. Następnie nożem nacinałam każdą parówkę na 2-3 części i przecinałam ciasto pomiędzy parówkami. Kawałki parówek wykręcałam razem z ciastem na bok. Ciasto przeniosłam na rozgrzaną patelnię, kładąc je do góry dnem. Zrumieniłam je i odwróciłam na drugą stronę. Posmarowałam środek ketchupem i posypałam ziołami. Wyłożyłam usmażone pieczarki z cebulą. Ułożyłam pozostałe kawałki parówki oraz żółty ser. Patelnię przykryłam i smażyłam pizzę kilka minut, aż ciasto od spodu się przyrumieniło, a ser roztopił. Gotową pizzę zsunęłam na talerz i podałam na ciepło.

SMACZNEGO!!!
pizza z patelni z parowkami pizza z parowkami w brzegach pizza sloneczko pizza z pieczarkami i serem szybka i prosta pizza

pizza z patelni z parowkami pizza z parowkami w brzegach pizza sloneczko pizza z pieczarkami i serem szybka i prosta pizza

pizza z patelni z parowkami pizza z parowkami w brzegach pizza sloneczko pizza z pieczarkami i serem szybka i prosta pizza

pizza z patelni z parowkami pizza z parowkami w brzegach pizza sloneczko pizza z pieczarkami i serem szybka i prosta pizza

1 komentarz:

  1. Dzień dobry, bardzo dziękuję za przepis! Totalnie się nie spodziewałem tutaj na blogu akurat takiej fantazji na temat mojego ulubionego dania! A że jeszcze moge szybko sam sobie przygotować bez piekarnika i kolejek w restauracji... No bajka. Życzę wszystkiego dobrego pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń