czwartek, 2 kwietnia 2020

Deser agrestowo - truskawkowy

deser agrestowo truskawkowy deser w paski deser z galaretek deser w szklankach deser ze smietany i galaretki deser dla dzieci

Deser agrestowo - truskawkowy to prosty i łatwy w przygotowaniu deser z dosłownie trzech składników. Zrobiłam go z myślą o moich dzieciach, które przepadają za galaretkami. żeby nie robić kolejny raz samej galaretki, to wpadłam na pomysł zrobienia deseru w paski z galaretek i śmietanki. Tak naprawdę, dałam śmietanę bo akurat tylko ją, jeśli chodzi o nabiał, miałam w dyspozycji. śmietanę można zastąpić również maślanką, jogurtem czy serkiem homogenizowanym, pomijając wtedy ubijanie. Na pewno uzyskamy wtedy inny smak masy i nieco inną strukturę, ale również będzie smacznie. Oto przepis:

Składniki:
1 galaretka agrestowa
1 galaretka truskawkowa
150ml śmietany 30%

Sposób przygotowania:
Galaretkę agrestową rozpuściłam w 400ml gorącej wody i odstawiłam ją do wystygnięcia. Przygotowałam sobie trzy takie same szklanki "napojówki" i na dno każdej z nich wlałam po 50ml zimnej galaretki agrestowej. Szklanki przykryłam folią aluminiową i schowałam do lodówki, żeby galaretka stężała. W tym czasie rozpuściłam galaretkę truskawkową w 200ml gorącej wody i również odstawiłam ją do wystygnięcia. Gdy galaretka była już chłodna, ubiłam na sztywno schłodzoną śmietanę i połączyłam ją ze wspomnianą wystudzoną galaretką truskawkową. Do szklanek z galaretką agrestową nałożyłam po porcji kremu truskawkowego, tworząc drugą warstwę o podobnej grubości jak warstwa galaretki. Szklanki ponownie wstawiłam do lodówki. Gdy masa truskawkowa stężała, wylałam następną porcję galaretki agrestowej (po 50ml na jedną szklankę). Szklanki znów powędrowały do lodówki. Gdy galaretka stężała rozłożyłam do szklanek resztę masy truskawkowej. Gdyby w międzyczasie za bardzo wam zesztywniała w temp. pokojowej, to można ją na chwilę wstawić do miski z gorącą wodą i wymieszać. Powinna nabrać znów bardziej płynnej konsystencji. Na stężałą masę truskawkową wylałam resztę galaretki agrestowej i deser ponownie odstawiłam do lodówki. Ja podałam go dopiero następnego dnia, ale będzie dobry już po kilku godzinach. Wierzch można dodatkowo udekorować bitą śmietaną.

SMACZNEGO!!!
deser agrestowo truskawkowy deser w paski deser z galaretek deser w szklankach deser ze smietany i galaretki deser dla dzieci

deser agrestowo truskawkowy deser w paski deser z galaretek deser w szklankach deser ze smietany i galaretki deser dla dzieci

deser agrestowo truskawkowy deser w paski deser z galaretek deser w szklankach deser ze smietany i galaretki deser dla dzieci

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz