czwartek, 16 lipca 2020

Ciastka roladki z dżemem

ciastka roladki z dzemem kruche ciastka z dzemem kruche ciasteczka z dzemem ciastka z cukrem pudrem szybkie ciastka

Ostatnio dość często robiąc coś słodkiego na deser, decyduję się na kruche wypieki. Ostatnio były rogaliki i kruche babeczki z kremem, wcześniej jakaś szarlotka, kruche ciasto z rabarbarem. Dziś natomiast zdecydowałam się na kruche ciastka roladki z dżemem. Użyłam dżemu rabarbarowego domowej roboty, który jest dość kwaśny, więc ciastka nie wyszły przesłodzone. Można je spokojnie posypać do dekoracji cukrem pudrem. Takie ciastka są bardzo łatwe i szybkie do zrobienia, dość szybko stygną, wiec nie trzeba długo czekać na zjedzenie. Dodatkowo ładnie wyglądają na talerzu. Oto przepis:

Składniki:
3szkl. maki pszennej tortowej
1 plaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
0,5szkl. cukru pudru
1 mały cukier waniliowy
2 jajka
1 żółtko
2 łyżki kwaśnej śmietany
150g masła
dżem (u mnie dżem rabarbarowy)
ciastka roladki z dzemem kruche ciastka z dzemem kruche ciasteczka z dzemem ciastka z cukrem pudrem szybkie ciastka

Sposób przygotowania:
Mąkę wsypałam do dużej miski. Dosypałam cukier puder, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i szczyptę soli. Dodałam dwa cale jajka i jedno żółtko, kwaśną śmietanę i pokrojone na plasterki zimne masło. Z podanych składników zagniotłam jednolite ciasto. Ciasto rozwałkowałam na placek o grubości ok. 7mm. Przy jednym brzegu ciasta nałożyłam wzdłuż porcję dżemu i lekko go rozsmarowałam. Ciasto zwinęłam dwukrotnie w cienką roladkę i odcięłam ją od reszty ciasta. Roladkę pokroiłam na kilkucentymetrowe kawałki i poukładałam je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Z resztą rozwałkowanego ciasta postąpiłam analogicznie, nakładając przy brzegu dżem i zwijając w roladkę. Przygotowane ciastka wstawiłam do zimnego piekarnika i piekłam je 25 minut w temperaturze 180 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu ciastka wystudziłam na metalowej kratce. Przed podaniem oprószyłam je cukrem pudrem.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na kruche ciastka, np.: kruche babeczki z kajmakiem i budyniem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/07/kruche-babeczki-z-kajmakiem-i-budyniem.html), kruche rogaliki z dżemem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/07/kruche-rogaliki-z-dzemem.html), ciastka budyniowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/04/ciastka-budyniowe.html), czekoladowe ciastka maszynkowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/02/czekoladowe-ciastka-maszynkowe.html), ciastka spiralki (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/ciastka-spiralki.html).

SMACZNEGO!!!

ciastka roladki z dzemem kruche ciastka z dzemem kruche ciasteczka z dzemem ciastka z cukrem pudrem szybkie ciastka
ciastka roladki z dzemem kruche ciastka z dzemem kruche ciasteczka z dzemem ciastka z cukrem pudrem szybkie ciastka


ciastka roladki z dzemem kruche ciastka z dzemem kruche ciasteczka z dzemem ciastka z cukrem pudrem szybkie ciastkaciastka roladki z dzemem kruche ciastka z dzemem kruche ciasteczka z dzemem ciastka z cukrem pudrem szybkie ciastka

1 komentarz: