sobota, 11 lipca 2020

Kruche babeczki z kajmakiem i budyniem

kruche babeczki z kajmakiem i budyniem babeczki z masa krowkowa babeczki z masa kajmakowa babeczki z kremem budyniowym babeczki z orzeszkami
 Babeczki to jedne z moich ulubionych ciastek. Są one trochę pracochłonne, ale za to bardzo wdzięczne jako produkt. Ładnie wyglądają na stole, a za sprawą różnych dodatków można nadać im za każdym razem inny smak. Najbardziej tradycyjna wersja babeczek to chyba babeczki z bitą śmietaną i owocami. Ja dziś jednak postawiłam na trochę cięższy i słodszy smak i zrobiłam babeczki z masą kajmakową/krówkową, orzeszkami ziemnymi i kremem budyniowym. Takie babeczki to pyszne małe, słodkie co nieco do kawy czy herbaty. Oto przepis:

Składniki na kruche babeczki:
1,5szkl. mąki pszennej tortowej
2 żółtka
1/3szkl. cukru pudru
100g zimnego masła
szczypta soli

Nadzienie:
ok. 0,5 puszki masy kajmakowej/krówkowej
kilkanaście orzeszków ziemnych niesolonych)
1,5szkl. mleka
1 budyń śmietankowy bez cukru
1 łyżeczka mąki pszennej tortowej
2 łyżki cukru
100g miękkiego masła
kruche babeczki z kajmakiem i budyniem babeczki z masa krowkowa babeczki z masa kajmakowa babeczki z kremem budyniowym babeczki z orzeszkami

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na ciasto kruche umieściłam w misce i zagniotłam z nich dość szybko jednolite ciasto. W razie potrzeby można podsypać odrobiną mąki żeby się nie kleiło. Ciasto owinęłam folią spożywczą i schłodziłam w lodówce przez około godzinę. Po tym czasie ciasto wyjęłam i rozwałkowałam na placek o grubości kilku milimetrów. Z ciasta wycinałam szklanką kółka i wylepiałam nimi foremki do babeczek. Ciasto po wylepieniu nakłuwałam widelcem. Tak przygotowane foremki z babeczkami ustawiłam na blaszce i wstawiłam do piekarnika. Piekłam je ok. 15 minut w temp. 180 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu babeczki wyjęłam na metalową kratkę, przestudziłam, a następnie wyjęłam z foremek.
1 szklankę mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam budyń i cukier. Mieszankę wlałam na gotujące się mleko. Ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń odstawiłam do wystygnięcia. Zimny budyń zmiksowałam z miękkim masłem na jednolity krem. Puszkę z masą kajmakowa umieściłam na kilka minut w gorącej wodzie. Po tym czasie masę dobrze wymieszałam i przełożyłam do rękawa cukierniczego. Małe porcje masy krówkowej wyciskałam na dno każdej kruchej babeczki. Masę można nakładać również łyżeczką. W masę krówkową poutykałam połówki orzeszków ziemnych. Krem budyniowy także przełożyłam do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki i przy jego pomocy udekorowałam kremem babeczki. Wierzch babeczek można dodatkowo posypać startą czekoladą lub dowolną posypką.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na kruche babeczki, np.: babeczki z masą serową (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/babeczki-z-masa-serowa.html), babeczki z truskawkami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/06/babeczki-z-truskawkami.html), babeczki orzechowo - kawowe z podwójnym kremem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/babeczki-orzechowo-kawowe-z-podwojnym.html), kruche babeczki z serem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/kruche-babeczki-z-serem.html), babeczki z budyniem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/babeczki-z-budyniem.html), babeczki orzechowo - kakaowe z budyniem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/ciastka-cisteczka-babeczki-muszelki.html).

SMACZNEGO!!!
kruche babeczki z kajmakiem i budyniem babeczki z masa krowkowa babeczki z masa kajmakowa babeczki z kremem budyniowym babeczki z orzeszkami

kruche babeczki z kajmakiem i budyniem babeczki z masa krowkowa babeczki z masa kajmakowa babeczki z kremem budyniowym babeczki z orzeszkami

kruche babeczki z kajmakiem i budyniem babeczki z masa krowkowa babeczki z masa kajmakowa babeczki z kremem budyniowym babeczki z orzeszkami

1 komentarz: