sobota, 1 sierpnia 2020

Szarlotka z papierówek

szarlotka z papierowek szarlotka siostry anastazji szarlotka na kruchym ciescie szarlotka z jablkami startymi na tarce szarlotka z cynamonem szarlotka z kisielem krucha szarlotka

W przydomowym sadzie właśnie dojrzewają papierówki, więc grzechem byłoby nie zrobić z nich pysznego ciasta. Jak jabłka, to jako pierwsze ciasto, na myśl przychodzi oczywiście szarlotka. Ciasto tradycyjne, proste do zrobienia i lubiane przez większość dorosłych i dzieci. Szarlotkę z papierówek zrobiłam na bazie przepisu na szarlotkę siostry Anastazji. Oto przepis:

Składniki:
4szkl. mąki pszennej tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4szkl. cukru
200g masła
3 żółtka
3 łyżki kwaśnej śmietany
ok. 2kg papierówek
1 kisiel cytrynowy bez cukru
ok. 0,5 łyżeczki cynamonu
1 cukier waniliowy
cukier puder do oprószenia
szarlotka z papierowek szarlotka siostry anastazji szarlotka na kruchym ciescie szarlotka z jablkami startymi na tarce szarlotka z cynamonem szarlotka z kisielem krucha szarlotka

Sposób przygotowania:
Mąkę wsypałam do dużej miski. Dodałam pokrojone na kawałki zimne masło i posiekałam je nożem razem z mąką. Żółtka zmiksowałam z cukrem i śmietaną i dodałam do mąki z masłem. Dosypałam proszek do pieczenia i zagniotłam jednolite ciasto. Ciasto podzieliłam na dwie mniej więcej równe części. Jedną część ciasta schowałam na godzinę do lodówki, a drugą część ciasta do zamrażalki. Po tym czasie ciasto schłodzone w lodówce rozwałkowałam i wyłożyłam nim dno i boki blaszki o wymiarach 25x28cm wyłożonej papierem do pieczenia. Jabłka obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Do startych jabłek dodałam kisiel i wymieszałam. Tak przygotowane jabłka wyłożyłam do blaszki wylepionej ciastem i wyrównałam powierzchnię. Jabłka posypałam cukrem waniliowym i cynamonem. Na wierzch starłam drugą część ciasta z zamrażalki. Szarlotkę piekłam 40 minut w temp. 180 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu ciasto wystudziłam na metalowej kratce. Przed podaniem posypałam szarlotkę cukrem pudrem.
Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na szarlotki, np.: szarlotka kryzysowa (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/06/szarlotka-kryzysowa.html), szarlotka z pianką (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/szarlotka-z-pianka.html), szarlotka na kruszonce (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/09/szarlotka-na-kruszonce.html), szarlotka śmietankowa (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/szarlotka-smietankowa.html), szarlotka owsiana (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/szarlotka-owsiana.html), szarlotka z budyniem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/szarlotka-z-budyniem.html) i inne.

SMACZNEGO!!!
szarlotka z papierowek szarlotka siostry anastazji szarlotka na kruchym ciescie szarlotka z jablkami startymi na tarce szarlotka z cynamonem szarlotka z kisielem krucha szarlotka

szarlotka z papierowek szarlotka siostry anastazji szarlotka na kruchym ciescie szarlotka z jablkami startymi na tarce szarlotka z cynamonem szarlotka z kisielem krucha szarlotka

szarlotka z papierowek szarlotka siostry anastazji szarlotka na kruchym ciescie szarlotka z jablkami startymi na tarce szarlotka z cynamonem szarlotka z kisielem krucha szarlotka

szarlotka z papierowek szarlotka siostry anastazji szarlotka na kruchym ciescie szarlotka z jablkami startymi na tarce szarlotka z cynamonem szarlotka z kisielem krucha szarlotka

1 komentarz:

  1. Na prawdę świetny przepis. Muszę spróbować. Mam nowy piekarnik więc będę próbować nowych przepisów na słodkości. Znalazłam nawet blog o tortach i już mam chrapkę na dwa torty m.in. bezowy. Dawno nie jadłam i chętnie spróbuję, ale Twoją szarlotkę też bo w domu wszyscy lubią.

    OdpowiedzUsuń