poniedziałek, 2 grudnia 2019

Szarlotka owsiana

szarlotka owsiana szarlotka na kruchym ciescie z maki owsianej szarlotka na owsianym ciescie szarlotka z cukinia ciasto z cukinii kruche ciasto z jablkami i cukinia jablecznik szarlotka z jablkami ze sloika szarlotka z musem jablkowym

Dziś mam dla was przepis na ciasto tradycyjne, bo szarlotkę, ale w wersji mniej tradycyjnej, bo zrobiłam ją w połowie z mąki owsianej. Ostatnio trochę eksperymentuję z różnymi rodzajami mąk, zastępując nimi powszechnie stosowaną mąkę pszenną. Tym razem postanowiłam wykorzystać mąkę owsianą. Bałam się jednak robić ciasto z samej mąki owsianej, żeby się nie rozpadało i połączyłam ją 1 do 1 z mąką pszenną tortową. Ciasto wyszło trochę ciemniejsze niż tradycyjne i bardziej miękkie niż typowe ciasto kruche. Smakowo też jest pewna różnica, ale na pewno nie na minus. No i takie ciasto jest trochę zdrowsze. Jeśli chodzi o nadzienie to użyłam musu jabłkowego, a tak naprawdę jabłkowo - cukiniowego, który zrobiłam latem do słoików. Szarlotka wyszła naprawdę smaczna, więc polecam. Oto przepis:

Składniki na ciasto:
1szkl. mąki pszennej tortowej
1szkl. mąki owsianej
1 jajko
100g masła
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 budyń waniliowy 40g bez cukru
0,5szkl. cukru pudru
szczypta soli

Składniki na nadzienie:
3szkl. musu jabłkowego (u mnie jabłkowo - cukiniowy)
0,5 łyżeczki cynamonu
1 budyń śmietankowy
opcjonalnie cukier jeśli jabłka są kwaśne
szarlotka owsiana szarlotka na kruchym ciescie z maki owsianej szarlotka na owsianym ciescie szarlotka z cukinia ciasto z cukinii kruche ciasto z jablkami i cukinia jablecznik szarlotka z jablkami ze sloika szarlotka z musem jablkowym

Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, mąkę owsianą, proszek do pieczenia, budyń waniliowy w proszku, cukier puder i szczyptę soli. Dodałam zimne masło pokrojone na plasterki i jajko. Z podanych składników zagniotłam szybko jednolite ciasto. Ciasto uformowałam w kulę, owinęłam folią spożywczą i schowałam na kilka godzin do zamrażalki. Mus jabłkowy przełożyłam do miski. Wsypałam do niego budyń śmietankowy w proszku i cynamon i dokładnie wymieszałam. Ja do swojego musu nie dodawałam już cukru, ale jak kto woli. Blaszkę o wymiarach ok. 25x25cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dno starłam na tarce na grubych oczkach ok. 2/3 ciasta. Na cieście rozsmarowałam równomiernie mus jabłkowy. Na wierzch starłam resztę ciasta. Szarlotkę piekłam ok. 50 minut w temperaturze 180 stopni bez termoobiegu. Po upieczeniu, ciasto wyjęłam na metalową kratkę i studziłam je w blaszce. Przed podaniem ciasto można oprószyć cukrem pudrem.
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na szarlotki i ciasta z jabłkami, np.: szarlotka na kruszonce (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/09/szarlotka-na-kruszonce.html), szarlotka śmietankowa (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/szarlotka-smietankowa.html), kruche ciasto pleśniak z jabłkami (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/plesniak-z-jabkami.html), szarlotkę na kruchym cieście z budyniem (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/szarlotka-z-budyniem.html), szarlotkę z kisielem (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/szarlotka-z-kisielem.html), szarlotkę sypaną (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/szarlotka-sypana.html), szarlotkę na zimno z kremem i galaretką (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/mini-torcik-szarlotka-na-zimno.html), tradycyjną szarlotkę (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/szarlotka.html), czy szarlotkę cytrynową (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/szarlotka-cytrynowa.html).


SMACZNEGO!!!

szarlotka owsiana szarlotka na kruchym ciescie z maki owsianej szarlotka na owsianym ciescie szarlotka z cukinia ciasto z cukinii kruche ciasto z jablkami i cukinia jablecznik szarlotka z jablkami ze sloika szarlotka z musem jablkowym

szarlotka owsiana szarlotka na kruchym ciescie z maki owsianej szarlotka na owsianym ciescie szarlotka z cukinia ciasto z cukinii kruche ciasto z jablkami i cukinia jablecznik szarlotka z jablkami ze sloika szarlotka z musem jablkowym

szarlotka owsiana szarlotka na kruchym ciescie z maki owsianej szarlotka na owsianym ciescie szarlotka z cukinia ciasto z cukinii kruche ciasto z jablkami i cukinia jablecznik szarlotka z jablkami ze sloika szarlotka z musem jablkowym

2 komentarze:

  1. Czy masa może być bez dodatku dyni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, mogą być same jabłka, ja po prostu zrobiłam taki eksperyment :-)

      Usuń