piątek, 20 grudnia 2019

Kotleciki rosołowe

kotleciki rosolowe kotleciki z miesa z rosolu co zrobic z miesa z rosolu kotleciki mielone z gotowanego miesa

Często na różnych forach internetowych spotykam się z pytaniem, co zrobić z mięsem i warzywami z rosołu. U mnie generalnie nie ma takiego problemu, bo mięso jest zjadane jako dodatek do rosołu, marchewka również, a pozostałe warzywa albo wykorzystuję do sałatek, albo razem z mięsem używam do zrobienia farszu do pyz, krokietów czy pierogów. Tym razem jednak postanowiłam zrobić coś jeszcze innego, a mianowicie kotleciki rosołowe. Są one bardzo proste do zrobienia i smaczne, no i to coś odmiennego. Oto przepis:

Składniki:
2 podudzia z kurczaka (u mnie z wiejskiego koguta)
1 marchewka z rosołu
0,5 cebuli
1 łyżeczka majonezu
1 łyżeczka musztardy
1 małe jajko
1-2 łyżki bułki tartej
sól, pieprz do smaku
0,5 łyżeczki majeranku
mąka pszenna do panierowania
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Z podudzi oddzieliłam mięso. Skóry i kości odrzuciłam. Mięso zmieliłam razem z marchewką i cebulą w maszynce do mięsa. Dodałam jajko, majonez, musztardę, bułkę tartą (1-2 łyżki w zależności od gęstości masy). Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i roztartym majerankiem. Wszystko wymieszałam na jednolitą masę. Z masy odrywałam nieduże kawałki, formowałam z nich kulki i lekko spłaszczałam tworząc krążek. Tak uformowane kotleciki panierowałam w mące pszennej i układałam na patelni na gorącym oleju. Kotleciki smażyłam na łady brązowy kolor z obu stron i wykładałam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym. Kotleciki można podać z ziemniakami, frytkami, pieczywem lub samodzielnie z dodatkiem np. sosu czosnkowego.



SMACZNEGO!!!

kotleciki rosolowe kotleciki z miesa z rosolu co zrobic z miesa z rosolu kotleciki mielone z gotowanego miesa

kotleciki rosolowe kotleciki z miesa z rosolu co zrobic z miesa z rosolu kotleciki mielone z gotowanego miesa

kotleciki rosolowe kotleciki z miesa z rosolu co zrobic z miesa z rosolu kotleciki mielone z gotowanego miesa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz