piątek, 27 grudnia 2019

Domowy kebab wieprzowy

domowy kebab wieprzowy kebab w tortilli kebab w cienkim ciescie kebab z wieprzowiny tortilla z wieprzowina tortilla z miesem mielonym

Domowy kebab wieprzowy to taka moja wariacja na temat prawdziwego kebabu. Nie wiedziałam jaką nazwę nadać temu daniu, więc postanowiłam nazwać go w ten sposób. Jest to bardzo smaczne danie, inne od codziennych, tradycyjnych posiłków, choć przygotowane z prostych składników. Oto przepis:

Składniki:
500g mięsa wieprzowego
2 ząbki czosnku
0,5 cebuli
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka ostrej papryki
1 łyżeczka soli
0,5 łyżeczki pieprzu ziołowego
2 łyżki jogurtu naturalnego
kilka placków tortilli
majonez do smarowania tortilli
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Mięso wieprzowe pokroiłam na mniejsze kawałki i zmieliłam w maszynce do mięsa. Cebulę obrałam i starłam na tarce na drobnych oczkach. Czosnek obrałam i przecisnęłam przez praskę. Cebulę i czosnek dodałam do mięsa mielonego. Dodałam też wszystkie przyprawy i jogurt naturalny. Wszystko wymieszałam na jednolitą masę mięsną. Masę przełożyłam na folię spożywczą i zwinęłam w nią jak cukierka. Tak przygotowane mięso włożyłam na kilka godzin do zamrażalki. Następnie mięso odwinęłam z folii i pokroiłam na cienkie plasterki. Plasterki usmażyłam na patelni na niedużej ilości oleju. Gdy były rumiane wyłożyłam je na talerz. Usmażone plasterki mięsa można podać na talerzu np. z frytkami, surówką i ulubionym sosem. Można je też podać w tortilli. Wtedy każdą tortillę smarujemy majonezem. Na środku układami kilka plasterków mięsa i zwijamy jak kebab. Takie tortille można dodatkowo zgrillować.

SMACZNEGO!!!
domowy kebab wieprzowy kebab w tortilli kebab w cienkim ciescie kebab z wieprzowiny tortilla z wieprzowina tortilla z miesem mielonym

domowy kebab wieprzowy kebab w tortilli kebab w cienkim ciescie kebab z wieprzowiny tortilla z wieprzowina tortilla z miesem mielonym

domowy kebab wieprzowy kebab w tortilli kebab w cienkim ciescie kebab z wieprzowiny tortilla z wieprzowina tortilla z miesem mielonym



1 komentarz: