niedziela, 22 grudnia 2019

Kotleciki szuszu

kotleciki szuszu kotlety drobiowe kotlety z piersi kurczaka kotlety w ciescie kotlet w panierce sznycle drobiowe

Kotleciki szuszu to pyszne kotleciki drobiowe z piersi kurczaka. Ich nazwa bardzo mi się podoba, choć nie wiem co oznacza i kto ją wymyślił. Dla mnie jest zabawna i pasuje do dania dla dzieci. Kotleciki szuszu robi się bardzo szybko i łatwo. Będą fajną alternatywą dla tradycyjnych panierowanych kotletów z piersi kurczaka. Oto przepis:

Składniki:
1 pojedyncza pierś z kurczaka
1 żółtko
2 łyżki mąki ziemniaczanej
0,5 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
szczypta ostrej papryki w proszku
0,5 łyżeczki soli
szczypta pieprzu czarnego
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego lub śmietany
2 łyżki oleju + do smażenia

Sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka umyłam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. Następnie nożem rozkroiłam ją na kilka kotlecików/sznycli. Każdy z tych kotlecików lekko rozbiłam tłuczkiem do mięsa, pozostawiając grubość 0,5-1cm. 
Do miseczki wrzuciłam żółtko. Dodałam jogurt/śmietanę, 2 łyżki oleju, mąkę ziemniaczaną oraz przyprawy: sól, pieprz, paprykę słodką i ostrą i dokładnie wszystko wymieszałam tworząc jednolite ciasto. Do tak przygotowanego ciasta wkładałam kawałki kurczaka i dokładnie je w tym cieście obtaczałam, a następnie wkładałam na patelnię na rozgrzany olej. Kotleciki smażyłam z obu stron na rumiany kolor i wykładałam na talerz wyłożony ręcznikami papierowymi, aby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu. Tak przygotowane kotleciki można podawać jako danie obiadowe z ziemniakami i surówką, lub jako przekąskę, serwując je np. z sosem czosnkowym.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz