niedziela, 15 grudnia 2019

Pulpety w sosie śmietanowo - ziołowym

pulpety w sosie smietanowo ziolowym pulpeciki pulpety z kasza manna pulpety z iolami pulpety ze smietana pulpety wieprzowe

Jak już pisałam w jednym z poprzednich postów, pulpety często goszczą na moim stole. Robię je głownie ze względu na dzieci, ale nie tylko. Takie pulpety to zawsze jakaś odskocznia od tradycyjnych schabowych czy mielonych z ziemniakami. Ja pulpety podaję często z ryżem, makaronem, lub kaszą, żeby była odmiana. Często wymyślam różne sosy, aby nadać im trochę innego smaku i wyglądu. Tym razem zdecydowałam się na sos śmietanowo - ziołowy. Oto przepis:

Składniki:
500g schabu
1 jajko
1 łyżka kaszy manny do pulpetów
0,5 łyżeczki przyprawy włoskiej
1 łyżka majonezu
sól, pieprz do smaku
mąka owsiana do panierowania
1 cebula
150ml śmietany 30%
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 łyżka posiekanego koperku
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka kaszy manny do sosu
listek laurowy
3 kulki ziela angielskiego
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Mięso wieprzowe umyłam, osuszyłam ręcznikiem papierowym i zmieliłam w maszynce do mięsa razem z 1/3 cebuli. Do mięsa wbiłam jajko. Dodałam majonez, przyprawę włoską, kaszę manną, sól i pieprz do smaku. Wszystko wyrobiłam ręką na jednolitą masę mięsną. Z masy odrywałam kawałki i formowałam okrągłe pulpeciki. Pulpeciki obtaczałam w mące pszennej i odkładałam na talerz. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i ułożyłam pulpeciki. Obsmażyłam je z każdej strony na rumiano i przełożyłam do garnka.
Na pozostałym oleju przesmażyłam resztę cebuli, którą wcześniej drobno posiekałam. Zeszkloną cebulę dodałam do pulpetów. Do garnka z pulpetami wlałam ok. 1,5-2szkl. wody, którą wcześniej popłukałam patelnię, aby zebrać z niej cały smak. Do garnka dodałam listek laurowy, ziele angielskie. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i majerankiem i zagotowałam. Następnie dodałam natkę pietruszki i koperku oraz śmietanę i dusiłam pulpety ok. 15 minut. Na koniec dodałam kaszę manną i dusiłam dalej, aż sos zgęstniał.
Zachęcam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na pulpety, np.: pulpety duszone z marchewką i porem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/pulpety-duszone-z-marchewka-i-porem.html), pulpeciki mięsne kulki dla dzieci (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpeciki-miesne-kulki-dla-dzieci.html) czy pulpety z indyka w sosie koperkowo - kalafiorowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pulpety-z-indyka-w-sosie-koperkowo.html).


SMACZNEGO!!!

pulpety w sosie smietanowo ziolowym pulpeciki pulpety z kasza manna pulpety z iolami pulpety ze smietana pulpety wieprzowe

pulpety w sosie smietanowo ziolowym pulpeciki pulpety z kasza manna pulpety z iolami pulpety ze smietana pulpety wieprzowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz