czwartek, 26 grudnia 2019

Placki serowo - bananowe

placki serowo bananowe placki z bialego sera i banana placki z banana placuszki bananowe placuszki serowe placki z bialego sera z twarogu

Mamy jeszcze okres świąteczny, więc pewnie większość dojada świąteczne potrawy, których jak zwykle zostało sporo. Ale nie każdemu smakują potrawy typowo świąteczne, a zwłaszcza wigilijne. Chodzi tu przeważnie o dzieci. Więc jeśli ktoś jest w takiej sytuacji, to pomiędzy śledzikiem, barszczykiem i sernikiem, proponuję takie placuszki. Placki serowo - bananowe to placki z białego sera z dodatkiem rozgniecionego banana. Placki są smaczne, delikatnie słodkie, łatwe do zrobienia. Powinny smakować dorosłym i dzieciom. Oto przepis:

Składniki:
250g białego chudego sera w kostce
1 dojrzały banan
1 jajko
3-4 łyżki mąki + do obtoczenia placków
szczypta soli
1łyżeczka cukru
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Ser biały wyłożyłam do miski i rozgniotłam go widelcem. Użyłam sera w kostce, który nie miał takiej suchej i grudkowatej konsystencji jak twaróg, tylko był raczej taki miałki, do smarowania. Banana obrałam ze skórki i również rozgniotłam widelcem. Dodałam go do sera. Dodałam jeszcze jajko, mąkę, cukier i szczyptę soli. Wszystko wymieszałam dokładnie łyżką. Powstało dość gęste i kleiste ciasto. Łyżką nabierałam porcje ciasta, i formowałam w rękach oprószonych mąką na placek. Placki dodatkowo obtaczałam lekko w mące i wkładałam na patelnię na rozgrzany olej. Placuszki smażyłam z obu stron na złoty kolor i wykładałam na talerz przykryty ręcznikiem papierowym, aby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu. Placki podałam na gorąco. Można je oprószyć cukrem pudrem, podać z dżemem czy twarożkiem. Jak kto woli.
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na dania z użyciem bananów, np.: naleśniki bananowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/12/nalesniki-bananowe.html), placki bananowe na serku wiejskim (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/placki-bananowe-na-serku-wiejskim.html), placki owsiane z bananem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/placki-owsiane-z-bananem.html), banany smażone w cieście (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/banany-w-ciescie.html), muffinkowe motylki z bananami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/muffinkowe-motylki-z-bananami_7.html), bananowiec bez pieczenia (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/06/bananowiec-bez-pieczenia.html).

SMACZNEGO!!!
placki serowo bananowe placki z bialego sera i banana placki z banana placuszki bananowe placuszki serowe placki z bialego sera z twarogu

placki serowo bananowe placki z bialego sera i banana placki z banana placuszki bananowe placuszki serowe placki z bialego sera z twarogu

placki serowo bananowe placki z bialego sera i banana placki z banana placuszki bananowe placuszki serowe placki z bialego sera z twarogu

1 komentarz:

  1. Witamerdecznie i zrobię sobie te placuszki ,poniewasz jestem cukrzyczka i musze pamiętać o diecie i dobrym odżywianiu się!

    OdpowiedzUsuń